platsannonser
Projektledare
Akademikonferens.
Projektkoordinator
till Akademikonferens.
Chef Akademikonferens
PCO för SLU, Karolinska Institutet, Stockholms universitet och Uppsala universitet.
Chef för möten och event
till Uppsala Konsert & Kongress.
nyheter
IMEX 2023
Tum Islam ALeminden Ozur Dileyeceksiniz
Tum Islam ALeminden Ozur Dileyeceksiniz
festivalsommar
Håkan Hellström
är klar för Way Out West.
stort event
Cirque du Soleil
återvänder till Malmö Arena i maj 2023.
hotellnytt
BWH Hotel Group lanserar Aiden
– ett nytt varumärke på hotellmarknaden.
Ny mötesplats
Digitalisering behövs
för ett levande Västerbotten.
digital plattform
Event Logic växer med över 800 procent
och expanderar till övriga Norden.
Utmärkelse
Tourism in Skånes innovationsprojekt
prisas internationellt.
flyg
Eurowings lanserar
lanserar direktlinjer till Rom och Stuttgart från Arlanda.
8 000 hundar
Nordens största hundevent
är tillbaka i Göteborg.
Den 16–18 februari 2023
Elite Grand Hotel Norrköping
officiellt hotell till Future Echoes.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia öppnar butik på Facebook
Resia satsar på sociala medier och öppnar en ny butik på Facebook. Facebook-butiken är en del i en större satsning på ökad närvaro i sociala medier där försäljning i kombination med dialog och interaktivitet är i fokus. Resia driver sedan ett halvår tillbaka bloggen Hallins reseblogg där syftet är att inspirera till resor och allt som rör resande.

– Fler och fler använder sociala medier för att planera sina resor, och vår butik på Facebook ger oss en fantastisk möjlighet att kombinera rollen som rådgivare inom resor med onlineförsäljning, säger Jeanette Holmén, marknadschef på Resia. I våra fysiska butiker är den personliga kontakten viktigast av allt, och detta är något som vi nu tar med oss ut på webben. Vi vill vara så nära kunden som möjligt.

Den 15 juli smyger butiken igång och efter sommaren kommer konceptet i sin helhet att vara på plats.

– Skyltningen och utbudet i butiken på Facebook ska ligga i linje med våra fysiska butiker. Däremot kommer vi ha unika erbjudanden i Facebook-butiken med kortare hållbarhet som bara finns tillgängliga för dem som väljer att möta oss i den kanalen, säger Jeanette Holmén.

– Eftersom vi är i en bransch som hela tiden påverkas av oförutsedda händelser runt om i världen, och då snabbt behöver komma i kontakt med våra kunder, ser vi också en stor nytta i att kunna använda Facebook i vår kriskommunikation, fortsätter Jeanette Holmén.

Sedan i december driver Resia bloggen Hallins reseblogg, med syfte att inspirera till resor och allt som rör resande. Resia har också ett samarbete med reseguiden.se, där Resias 400 reseproffs svarar direkt på frågor i ett reseforum som nås både från resia.se och från reseguiden.se.

– Vi har haft en stadig ökning av besökare till bloggen sedan starten. En stor del av trafiken genereras utifrån sökmotorerna och vi ser att många använder bloggen som en inspirationskälla och uppslagsbok innan, under och efter resan. I bloggen vill vi främst inspirera, men vi har också fångat upp försäljning utifrån inlägg som skrivs på bloggen, säger Jeanette Holmén.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Resia etablerades 1974 och har idag 60 resebyråer i Sverige. Med drygt 25 procent av totalmarknaden av resebyråförsålda charter- och paketresor är Resia en av Nordens största resebyråkedjor. I moderbolaget Resia Travel Group AB ingår systerbolagen Resia AB, Bengt-Martins AB och Hyttespecialisten. Resia omsätter cirka tre miljarder kronor fördelat på tre affärsområden; privatresor, affärsresor samt grupp- och konferensresor. Koncernen har cirka 470 medarbetare med huvudkontor i Göteborg. Resia utsågs till bästa affärsresebyrå i Grand Travel Award 2007, 2009, 2010 och 2011.