platsannonser
nyheter
280 möten och events under 2018
Halmstads Teater
satsar på nationella och internationella möten.
kunskapsöverföring
Internationell mätkongress till Borås
Mötet förväntas locka 200 deltagare.
event skapar möten
Premiär för Göteborgs egna och unika bubbelevent
champagne, cava, crémant och prosecco i fokus.
Hållbarhet
BRA skriver flyghistoria igen:
idag landade världens mest klimateffektiva flygning på Bromma flygplats.
nytt jobb
Martin Åkesson
Ny vd på Radisson Blu Hotel, Malmö
nytt jobb
Magnus Prössel
ny Head Chef på Radisson Blu Malmö.
innovationer prisas
De vann Svenska Mötespriset 2019
Årets Mötesplats – Thoresta Herrgård, Bro.
Sverige med i världstoppen
Nya ICCA-statistiken välkomnar Färöarna in på listan
Sverige på fin 14:e plats.
utvecklingsinitiativ
Tillsammans tar nu Stockholms Clarion Hotel
upp kampen mot droger.
nytt jobb
Marie Louise Alderlid
ny Account Manager på Radisson Hotel Group.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia öppnar butik på Facebook
Resia satsar på sociala medier och öppnar en ny butik på Facebook. Facebook-butiken är en del i en större satsning på ökad närvaro i sociala medier där försäljning i kombination med dialog och interaktivitet är i fokus. Resia driver sedan ett halvår tillbaka bloggen Hallins reseblogg där syftet är att inspirera till resor och allt som rör resande.

– Fler och fler använder sociala medier för att planera sina resor, och vår butik på Facebook ger oss en fantastisk möjlighet att kombinera rollen som rådgivare inom resor med onlineförsäljning, säger Jeanette Holmén, marknadschef på Resia. I våra fysiska butiker är den personliga kontakten viktigast av allt, och detta är något som vi nu tar med oss ut på webben. Vi vill vara så nära kunden som möjligt.

Den 15 juli smyger butiken igång och efter sommaren kommer konceptet i sin helhet att vara på plats.

– Skyltningen och utbudet i butiken på Facebook ska ligga i linje med våra fysiska butiker. Däremot kommer vi ha unika erbjudanden i Facebook-butiken med kortare hållbarhet som bara finns tillgängliga för dem som väljer att möta oss i den kanalen, säger Jeanette Holmén.

– Eftersom vi är i en bransch som hela tiden påverkas av oförutsedda händelser runt om i världen, och då snabbt behöver komma i kontakt med våra kunder, ser vi också en stor nytta i att kunna använda Facebook i vår kriskommunikation, fortsätter Jeanette Holmén.

Sedan i december driver Resia bloggen Hallins reseblogg, med syfte att inspirera till resor och allt som rör resande. Resia har också ett samarbete med reseguiden.se, där Resias 400 reseproffs svarar direkt på frågor i ett reseforum som nås både från resia.se och från reseguiden.se.

– Vi har haft en stadig ökning av besökare till bloggen sedan starten. En stor del av trafiken genereras utifrån sökmotorerna och vi ser att många använder bloggen som en inspirationskälla och uppslagsbok innan, under och efter resan. I bloggen vill vi främst inspirera, men vi har också fångat upp försäljning utifrån inlägg som skrivs på bloggen, säger Jeanette Holmén.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Resia etablerades 1974 och har idag 60 resebyråer i Sverige. Med drygt 25 procent av totalmarknaden av resebyråförsålda charter- och paketresor är Resia en av Nordens största resebyråkedjor. I moderbolaget Resia Travel Group AB ingår systerbolagen Resia AB, Bengt-Martins AB och Hyttespecialisten. Resia omsätter cirka tre miljarder kronor fördelat på tre affärsområden; privatresor, affärsresor samt grupp- och konferensresor. Koncernen har cirka 470 medarbetare med huvudkontor i Göteborg. Resia utsågs till bästa affärsresebyrå i Grand Travel Award 2007, 2009, 2010 och 2011.