nyheter
sverige ligger klart efter
RAI Amsterdam
öppnas igen utan att begränsa antalet besökare.
tyskland ligger före
Köln är redo för nya affärsevent
mässor är oöverträffade som affärsmöten.
covid-19
Emirates återbetalar över 500 miljoner dollar
fortfarande 500 000 som inte fått sina pengar.
Säkerhet i första rummet
Ras Al Khaimah
blir den första staden i världen som certifieras som säker av Bureau Veritas.
samverkan och dialog
Elmiadalen gav 515 941 kronor
till Världens Barn.
evenemang skapar möten
Uppsala
välkomnar SM på cykel.
Tyska events ligger före
Ny kongressfond
stärker Berlins evenemangsindustri.
Europa öppnar
Starkt 2019 på Austria Center Vienna
- höstsäsongen avgör om 2020 skapar en tvärnit.
Årsrapport
Fler idrottsevent
längre kongresser och 184 miljoner kr till Uppsala 2019.
i krisens kreativa spår
​Hjulen kommer att börja snurra igen
3-4 februari 2021 kommer Fastfood Expo till Kistamässan.
RSS
rss_icon
Länkar
Spelföretaget Activision skriver avtal med eventbyrån Fieldwork

Datorspelsjätten Activision Blizzard, som bildades då Activision och Vivendi fusionerades, fortsätter att handla byråer. Strax före sommaren bytte bolaget ut Starcom mot Mediedge CIA. Nu är en eventbyråupphandling för den svenska marknaden klar, och valet föll på Fieldwork, skriver Resumé.

I uppdraget ingår att skapa aktiviter kring fyra nya spel samt en nordisk turné med runt 100 stopp för att marknadsföra titarna Hero 5, Band Hero, DJ Hero och det nya bilspelet Blur, enligt ett pressmeddelande.

– Fieldwork har visat ett stort engagemang, kreativ höjd, förståelse för våra varumärken och kännedom om målgruppen, säger John Häll, marknadschef på Activision i pressmeddelandet.