nyheter
Jimmyz
Ess Group toppar sin hotellista
med 28 våningar och 100 meter.
16 projekt får 16 miljoner
Nya projekt
ska hjälpa företag inom besöksnäringen att ställa om.
ny kunskap
Lärarlagsmöten
handlar mest om praktiska frågor.
första mötet idag
Näringsministern
inrättar besöksnäringsråd.
Säkerhet
Internationella CPTED
organisationens kongress 2021 till Helsingborg.
Hide and Seek
Högskolan Kristianstad
nominerad till Stora Kommunikationspriset.
hållbar stadsutveckling
Avsiktsförklaring mellan Johanneberg Science Park
och Landvetter Södra Utveckling AB.
hotellnytt
Första Radisson Individuals i Baltikum
öppnar sina dörrar i Tallinn.
nytt jobb
Anna Wallén
ny näringspolitisk chef på Visita.
Börjar 7 maj
Kändistätt på Lund Hotel Music tour
visas på egna YouTube-kanalen.
RSS
rss_icon
Länkar
Spelföretaget Activision skriver avtal med eventbyrån Fieldwork

Datorspelsjätten Activision Blizzard, som bildades då Activision och Vivendi fusionerades, fortsätter att handla byråer. Strax före sommaren bytte bolaget ut Starcom mot Mediedge CIA. Nu är en eventbyråupphandling för den svenska marknaden klar, och valet föll på Fieldwork, skriver Resumé.

I uppdraget ingår att skapa aktiviter kring fyra nya spel samt en nordisk turné med runt 100 stopp för att marknadsföra titarna Hero 5, Band Hero, DJ Hero och det nya bilspelet Blur, enligt ett pressmeddelande.

– Fieldwork har visat ett stort engagemang, kreativ höjd, förståelse för våra varumärken och kännedom om målgruppen, säger John Häll, marknadschef på Activision i pressmeddelandet.