platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
förädla och förflytta kunskap
Hela Europas
outdoor-industri till Skåne.
hotellnytt
Clarion Hotel Örebro
åter i topp på TripAdvisors prestigefyllda lista.
svenska möten
Nu digitaliseras
mötesbokningar.
hotellnytt
Hotel Hellstens Glashus
firar 1 års jubileum.
flygnytt
Skellefteå Airport
får chartertrafik till Thailand.
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
RSS
rss_icon
Länkar
Spelföretaget Activision skriver avtal med eventbyrån Fieldwork

Datorspelsjätten Activision Blizzard, som bildades då Activision och Vivendi fusionerades, fortsätter att handla byråer. Strax före sommaren bytte bolaget ut Starcom mot Mediedge CIA. Nu är en eventbyråupphandling för den svenska marknaden klar, och valet föll på Fieldwork, skriver Resumé.

I uppdraget ingår att skapa aktiviter kring fyra nya spel samt en nordisk turné med runt 100 stopp för att marknadsföra titarna Hero 5, Band Hero, DJ Hero och det nya bilspelet Blur, enligt ett pressmeddelande.

– Fieldwork har visat ett stort engagemang, kreativ höjd, förståelse för våra varumärken och kännedom om målgruppen, säger John Häll, marknadschef på Activision i pressmeddelandet.