platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
hotellnytt
Egencia presenterar
de 100 bästa affärsresehotellen 2019 – Sex svenska hotell med på topplistan.
nytt jobb
Patric Sjöberg
lämnar Stockholmsmässan i maj 2019.
globalt nätverk
Göteborg
vill bli Sveriges första Unesco City of Literature.
mötesakademin
Spännande samarbete
Mellan Vår Gård och House of Sparks.
hotellnytt
Passion Manager Sophia Allerth
förverkligar Stordalens kultur på Stockholms största hotell.
forskning skapar möten
110 miljoner
till biologiska läkemedel.
ökad hållbarhet
Uniaden:
Resan mot ännu ett miljömärkt event.
flygindustrin
Världens säkraste flygbolag
2019 utsedda.
hotellnytt
Fem arkitektkontor tävlar
om att gestalta Svenska Mässans fjärde torn.
Strategi
Nederländska Kongress & Turistbyrån
stänger sitt kontor i Stockholm.
RSS
rss_icon
Länkar
Hälften av nordiska företag använder sociala medier för att hitta nya kunder
Förra året uppgav 36 procent av nordiska företag att de använde sig av sociala nätverk och medier för att hitta nya kunder och uppdrag. Ett år senare har siffran stigit till 48 procent. Detta visar en ny undersökning från Regus. Undersökningen visar också att allt fler företag använder sig av sociala medier för att hålla kontakten med sina kunder.

•  30 procent av nordiska företag (39 procent globalt) lägger upp till 20 procent av sin marknadsföringsbudget på aktiviteter i sociala medier.

• 50 procent av nordiska företag (52 procent globalt) använder sig av tjänster som Twitter för att informera och hålla kontakten med sina kunder.

•  52 procent av nordiska företag (53 procent globalt) uppmuntrar sina anställda att gå med i sociala nätverk som exempelvis LinkedIn och Xing.

Socialt nätverkande har utvecklats från något som anses trevligt att syssla med till en nödvändighet. Åtta av tio (79 procent) av nordiska företag, jämfört med 74 procent globalt, anser att marknadskommunikation måste innehålla någon typ av sociala medier för att vara framgångsrik. Över hälften av nordiska företag (55 procent jämfört med 61 procent globalt) menar dock att det behövs en balans i användandet av sociala medier och att det krävs en kombination av traditionella och digitala medel för att en kampanj ska bli framgångsrik.

– Vi ser att allt fler företag använder sig av sociala medier som arbetsredskap, både för att öka lojaliteten bland existerande kunder och för att skaffa nya uppdrag, säger Michael Barth, vd Regus Norden.

Över 17 000 chefer och företagare från 80 länder deltog i undersökningen.