nyheter
arbetsmarknadspaket
Helsingborg:
Coronapaket till stöd för besöksnäringen även 2021.
systematisk testning
IATAs Travel Pass
ska säkra öppna gränser.
750 anmälda från 13 länder
Startupeventet Space Investment Day
lockar internationell publik.

​De vann Svenska Mötespriset 2020
​Årets Nytänkare – Vår Gård, Saltsjöbaden.
27 november 2020
Möt forskareonline
under ForskarFredag Stockholm.
26-27 maj 2021
Microsoft
arrangerar Startup Pavilion på Retail TECH och e-Commerce Expo i Stockholm.
bra initiativ
SAS
erbjuder covid-19-testning för reseintyg.
breaking news!
ICC Sydney
får tillstånd för att få tillbaka konferenser och företagsevenemang.
Utmärkelser
Mötesindustrin i Göteborg vinnare av IAPCO Driving Excellence Award
För möten med hög kvalitet genom samverkan, hållbarhet och avtryck inför framtiden.
ett glädjens budskap
#svenhagströmerinitiativet donerar pengar
Pontus Frithiof lagar mat till IVA-vårdwre på KS.
RSS
rss_icon
Länkar
Hälften av nordiska företag använder sociala medier för att hitta nya kunder
Förra året uppgav 36 procent av nordiska företag att de använde sig av sociala nätverk och medier för att hitta nya kunder och uppdrag. Ett år senare har siffran stigit till 48 procent. Detta visar en ny undersökning från Regus. Undersökningen visar också att allt fler företag använder sig av sociala medier för att hålla kontakten med sina kunder.

•  30 procent av nordiska företag (39 procent globalt) lägger upp till 20 procent av sin marknadsföringsbudget på aktiviteter i sociala medier.

• 50 procent av nordiska företag (52 procent globalt) använder sig av tjänster som Twitter för att informera och hålla kontakten med sina kunder.

•  52 procent av nordiska företag (53 procent globalt) uppmuntrar sina anställda att gå med i sociala nätverk som exempelvis LinkedIn och Xing.

Socialt nätverkande har utvecklats från något som anses trevligt att syssla med till en nödvändighet. Åtta av tio (79 procent) av nordiska företag, jämfört med 74 procent globalt, anser att marknadskommunikation måste innehålla någon typ av sociala medier för att vara framgångsrik. Över hälften av nordiska företag (55 procent jämfört med 61 procent globalt) menar dock att det behövs en balans i användandet av sociala medier och att det krävs en kombination av traditionella och digitala medel för att en kampanj ska bli framgångsrik.

– Vi ser att allt fler företag använder sig av sociala medier som arbetsredskap, både för att öka lojaliteten bland existerande kunder och för att skaffa nya uppdrag, säger Michael Barth, vd Regus Norden.

Över 17 000 chefer och företagare från 80 länder deltog i undersökningen.