nyheter
nya regler 15 oktober
Sponsrings- och eventsverige:
Vi är redo att ansvarsfullt möta vår publik
populärvetenskap
Framtidsveckan:
Vetenskapsvecka, 12-18 oktober 2020, Lunds Universitet
erfarenhet ger kunskap
Att mötas utan att mötas
– nästa års upplaga av Mötesplats Samhällssäkerhet blir helt digital.
hotellnytt
Nyöppning
av klassiska Elite Hotel Savoy i Malmö.
event skapar möten
Köpenhamn
blir värd för BMX-VM 2025.
sveriges demokrati 100 år
Svenska Mässan
undertecknar Deklarationen för en stark demokrati.
finalspelet kvar i Uppsala
Gjensidige USM handboll
förlänger med Uppsala till 2023.
visst går det att ha möten
Countryside Hotels
lanserar Countryside Meetings – möten i avskilda miljöer.
Miljonförluster
Stora ekonomiska konsekvenser
när Världscupen i Skidskytte flyttas från Östersund.
nytt jobb
Sånga-Säby
blickar framåt med ny vd.
RSS
rss_icon
Länkar
Attitude Stockholm - ny mässa för skönhet, mode & livsstil
Intresset för skönhet, mode och vår livsstil har aldrig varit större och hetare än nu. Branschen omsätter miljarder och nya rekord väntas under 2011. Äntligen får branschen en kraftfull och gemensam plattform där de kan möta allmänheten i en två dagars publik mässupplevelse. Mässan Attitude Stockholm äger rum 26-27 november 2011 i Kistamässan, Stockholm.

Under dessa intensiva dagar får besökaren möjlighet att möta ett 100-tal företag med produkter och tjänster inom skönhet, mode och livsstil, allt under ett och samma tak. Mässan utstrålar positiva budskap tillsammans med starka trender och upplevelser i en ung och vibrerande atmosfär. Den huvudsakliga målgruppen är medvetna och trendkänsliga tjejer och killar i åldern 15-45 år, med ett övergripande budskap som andas attityd och där fokus ligger inom ramen för vår aktiva, medvetna och moderna livsstil.

– Det känns spännande att få vara med om att skapa Sveriges största publika plattform tillsammans med dessa fantastiska varumärken och för människor med en mycket medveten livsstil. Intresset har varit långt större än förväntat och det verkar som om branschen har väntat på en gemensam plattform av den här omfattningen. Vi möter även ett stort intresse från bloggare, stylister, artister och skådespelare som nu sammankopplas med mässan, många vill synas i detta stora och mediebevakade sammanhang, säger Sixten Widlöf, initiativtagare och huvudansvarig för mässan.

Förutom utställande företag som vill ta pulsen på sin målgrupp så möts besökaren av en mängd publikdragande aktiviteter. Artistuppträdanden, workshops med den samlade eliten av Sveriges toppbloggare och stylister, modellcastings från Sveriges största modellagentur, unga modeskapare och designers, workshops av de mest namnkunniga makeup- och kosmetikföretagen, uppträdanden från trendsättande hårsalonger, seminarier från exklusiva smyckes designers och skönhetssalonger, storslagna modevisningar från modeföretagen samt Nordiska mästerskap i både nageldesign, kroppsmålning och makeup. Att måna om både sitt yttre och innre är en fråga om välbefinnande, oavsett om man är kvinna eller man – och det ligger verkligen i tiden.

Arrangören räknar med att mässan Attitude Stockholm besöks av omkring 15-20 000 trendkänsliga konsumenter, bransch och bloggare. Förutom den attraktionskraft som de mediepartners skapar kommer mässan även att synas i TV4, radio och tunnelbana.