platsannonser
Vi söker Event Sales Manager
till 
CWT MEETINGS & EVENTS
nyheter
nytt jobb
Ny hotelldirektör
på Radisson Blu Metropol i Helsingborg siktar högt.
Mat & Möten
Sigtunakockar tävlar i världsfinalen
av Copper Skillet i Toronto 11 april 2019.
hotellindustrin
Så bidrar hotellen till ett attraktivare Göteborg
Göteborg & Co är en sammanhållande länk.
innovativt drag
Nordic Choice Hotels
digitala utvecklingsbolag eBerry startar globalt utbytesprogram.
kunskapsmöte
Associations World Congress & Expo
på Svenska Mässan 7-10 april.
fullspäckat utvecklingsprogram
En tidigare munk,
en spelutvecklare och en självutnämnd tekniknörd bland experttalarna på IMEX i Frankfurt.

Lounge Summit i Göteborg presenterar
Spännande program med nästan 30 talare.
resor skapar möten
Nordic Choice Hotels inleder samarbete med Nordic Travel och Visit Group
Ska underlätta bokningen av paketlösningar.
World Water Day
För andra året i rad
tar Clarion Hotel Amaranten upp kampen för rent vatten för alla.
hotellnytt
Skanska bygger nollenergihotell
i Solna för cirka 470 miljoner kronor. Comfort Hotels har driften.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan går om Skansen och Gröna Lund
Förra året hade Stockholmsmässan fler besökare än såväl Gröna Lund som Skansen och Vasamuseet. Ett stort antal kongresser bidrog till rekordsiffran, som ger Stockholmsmässan en sjundeplats på listan över Sveriges mest populära besöksmål.

Tillväxtverket sammanställer varje år en topplista med de viktigaste besöksmålen och sevärdheterna i Sverige. Listan baseras huvudsakligen på sammanställda data från de regionala turistorganisationerna.

Enligt 2010 års topplista har Stockholmsmässan gått om både Gröna Lund, Skansen och Vasamuseet när det gäller besökare under förra året.

– Stockholmsmässan är Sveriges största mäss- och kongressanläggning och självklart är vi mycket nöjda med att antalet besökare fortsätter att öka, säger Patric Sjöberg som är vd på Stockholmsmässan. 2010 var ett väldigt bra kongressår med flera stora internationella kongresser, och till det kommer alla våra stora mässor. Vi har ju både publika mässor som främst lockar besökare från Storstockholm och Mälardalen, och fackmässor som drar både nationella och internationella besökare.

Stockholmsmässan besöktes under 2010 av totalt 1,3 miljoner personer, som sammanlagt genererade drygt 4 miljarder kronor i intäkter till besöksnäringen i Stockholm. Att besökarantalet på Stockholmsmässan ökar är alltså bra för hela regionen.