Meetings No 74
Intro
Påtryckningar
Atti Soenarso om när kommunikatörer lägger sig i saker som de inte har med att göra.
Cover Story
Mattias Hansson, Expo 2020 Dubai
”Konsensus-tänkande, det är det finaste vi har.”
Psykologiska Möten
Förtroenden som byggs – och knäcks
Så kan det gå när det inre möter det yttre, och tvärt om.
Radar
Prestigefull naturkongress till Västsverige
Finbesök från Adventure Travel World Summit
Intermission
Solsbury Hill
Walking right out of the machinery.
Radar
Smarta event katalysatorer för att utveckla städer
Det handlar bland annat om ’placemaking’.
Radar
Convene återvänder till Vilnius 2020
Vem har möjlighet att bli inbjuden som Hosted Buyer?
Tillgångar
Hur man utnyttjar sina tillgångar
Carina Bauer, vd IMEX Group: “Eventindustrin behöver bli ännu mer kreativ.”
Sharma
How to Fireproof Your Productivity
Exponential gains in your exceptionality, productivity and impact.
Radar
Åtta av tio personer föredrar fysiska möten framför digitala
Ny västsvensk undersökning utförd av Åby Arena.
Artificiell intelligens
Global interfaceplattform
Sofia Eriksson, American Express Meetings & Events om utmaningen med AI.
Kellerman
Om konsten att ta chansen när den kommer
Nätverk och ambition.
platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
hotellnytt
Klartecken till hotellbygge
på Kanaludden i Härnösand.
världskända talare
Uppsala återigen värdstad
för Nordens viktigaste konferens inom nanoteknik.
INBJUDAN
Följ med oss som Hosted Buyer
till Rom och Italy at hand 7–9 november
750 deltagare
Sverige i strålkastarljuset
för naturturismkongress.
Bli en Hosted Buyer
IBTM World lanserar
ett nytt Elite Corporate-program. Följ med oss till Barcelona!
tech, vetenskap och innovation
Tredje upplagan av Gather
lockade 1200 besökare och bjöd på över 60 talare och ett chipping party i Expohuset, Sickla.
event skapar möten
Dream Hack och Elmia
förlänger sitt partnerskap.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels
vald till hotelloperatör för Finlands största hotellprojekt.
hotelldesign
Niehku Mountain Villa i Riksgränsen
vinner UNESCOs världspris.
insiktsfulla kunskaper
54 procent
vet inte vad som har bestämts på mötet.
Länkar
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Prestigefull naturkongress till Västsverige

Den 16–19 september får Göteborg och Västsverige finbesök: Adventure Travel World Summit, ATWS, världens största naturkongress, arrangeras i Clarion Hotel Post. Det internationella mötet inleds med ”Day of Adventure” där 750 delegater får möjlighet att uppleva aktiviteter som vandring, paddling, cykling och fiske runt om i Västsverige. Totalt 30 västsvenska företag är värdar för ett fyrtiotal olika turer.

”Att ATWS kommer till Sverige är en fjäder i hatten för oss. Tidigare har evenemanget bland annat genomförts i Toscana, Alaska och Argentina. Day of Adventure är ett utmärkt tillfälle att visa vilka fantastiska upplevelser våra företag kan erbjuda inom hållbar naturturism”, säger Fredrik Lindén, vd för Turistrådet Västsverige.

Adventure Travel World Summit är årligen återkommande och arrangeras av Adventure Travel Trade Association, ATTA. Det är en global organisation vars huvuduppdrag är att främja hållbar naturturism. Medlemmarna finns över hela världen, men framför allt i Nord- och Sydamerika samt i Europa. Organisationen samlar bland andra företag inom naturturism, turistorganisationer, journalister och influencers.

Casey Hanisko är ATTAs president. Han understryker vikten av den inledande dagens olika aktiviteter.

”Vi vet sedan tidigare att Day of Adventure alltid är väldigt uppskattad bland delegaterna som en inspirerande inledning på kongressen. Här skapas minnen, nya vänskaper och samarbeten som dröjer kvar långt efter att kongressen är slut.”

Visit Sweden är statens och besöksnäringens gemensamma marknadsföringsbolag som har i uppdrag att marknadsföra Sverige internationellt. De är nationell projektledare för ATWS och genomför kongressen i samarbete med Tillväxtverket och med tolv regionala turistorganisationer, däribland Turistrådet Västsverige.

”Med ATWS skapar vi en speciell internationell mötesplats för företag i svensk besöksnäring. Det är ett utmärkt tillfälle att göra affärer och uppmärksamma researrangörer och journalister från hela världen på hållbara upplevelser i Sverige”, säger Ewa Lagerqvist, vd för Visit Sweden.