Meetings No 74
Intro
Påtryckningar
Atti Soenarso om när kommunikatörer lägger sig i saker som de inte har med att göra.
Cover Story
Mattias Hansson, Expo 2020 Dubai
”Konsensus-tänkande, det är det finaste vi har.”
Psykologiska Möten
Förtroenden som byggs – och knäcks
Så kan det gå när det inre möter det yttre, och tvärt om.
Radar
Prestigefull naturkongress till Västsverige
Finbesök från Adventure Travel World Summit
Intermission
Solsbury Hill
Walking right out of the machinery.
Radar
Smarta event katalysatorer för att utveckla städer
Det handlar bland annat om ’placemaking’.
Radar
Convene återvänder till Vilnius 2020
Vem har möjlighet att bli inbjuden som Hosted Buyer?
Tillgångar
Hur man utnyttjar sina tillgångar
Carina Bauer, vd IMEX Group: “Eventindustrin behöver bli ännu mer kreativ.”
Sharma
How to Fireproof Your Productivity
Exponential gains in your exceptionality, productivity and impact.
Radar
Åtta av tio personer föredrar fysiska möten framför digitala
Ny västsvensk undersökning utförd av Åby Arena.
Artificiell intelligens
Global interfaceplattform
Sofia Eriksson, American Express Meetings & Events om utmaningen med AI.
Kellerman
Om konsten att ta chansen när den kommer
Nätverk och ambition.
platsannonser
Strategisk projektledare
Destination Eskilstuna
nyheter
600 deltagare
Stor kongress
inom mark- och exploatering till Borås 2020.
hotellnytt
Petter Stordalen
tar Comfort Hotel till Lund.
Sveriges bästa talare
Stora Talarpriset 2019
går till Charbél Gabro.
nytt jobb
Pointpeople växer
och satsar ännu mer på fjällvärlden.
hotellnytt
Medvind för Forenom
- Västra Hamnens första aparthotel öppnar som planerat.
GDS-Index
Göteborg toppar världsranking
i hållbarhet för fjärde året i rad.
105 400 badkar
Scandics nya hållbarhetsinitiativ
har sparat 17 miljoner liter vatten.
150 personer kommer
Stadsbyggnadsdagarna
väljer Borås som kongressort 2020.
Town Square Park
Mega-projektet i Dubai
når milstolpe idag fredag.
Framtiden på G
Svenska Mässans gestaltningstävling är avgjord
- Såhär ser vinnande förslaget av fjärde tornet ut.
Länkar
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Prestigefull naturkongress till Västsverige

Den 16–19 september får Göteborg och Västsverige finbesök: Adventure Travel World Summit, ATWS, världens största naturkongress, arrangeras i Clarion Hotel Post. Det internationella mötet inleds med ”Day of Adventure” där 750 delegater får möjlighet att uppleva aktiviteter som vandring, paddling, cykling och fiske runt om i Västsverige. Totalt 30 västsvenska företag är värdar för ett fyrtiotal olika turer.

”Att ATWS kommer till Sverige är en fjäder i hatten för oss. Tidigare har evenemanget bland annat genomförts i Toscana, Alaska och Argentina. Day of Adventure är ett utmärkt tillfälle att visa vilka fantastiska upplevelser våra företag kan erbjuda inom hållbar naturturism”, säger Fredrik Lindén, vd för Turistrådet Västsverige.

Adventure Travel World Summit är årligen återkommande och arrangeras av Adventure Travel Trade Association, ATTA. Det är en global organisation vars huvuduppdrag är att främja hållbar naturturism. Medlemmarna finns över hela världen, men framför allt i Nord- och Sydamerika samt i Europa. Organisationen samlar bland andra företag inom naturturism, turistorganisationer, journalister och influencers.

Casey Hanisko är ATTAs president. Han understryker vikten av den inledande dagens olika aktiviteter.

”Vi vet sedan tidigare att Day of Adventure alltid är väldigt uppskattad bland delegaterna som en inspirerande inledning på kongressen. Här skapas minnen, nya vänskaper och samarbeten som dröjer kvar långt efter att kongressen är slut.”

Visit Sweden är statens och besöksnäringens gemensamma marknadsföringsbolag som har i uppdrag att marknadsföra Sverige internationellt. De är nationell projektledare för ATWS och genomför kongressen i samarbete med Tillväxtverket och med tolv regionala turistorganisationer, däribland Turistrådet Västsverige.

”Med ATWS skapar vi en speciell internationell mötesplats för företag i svensk besöksnäring. Det är ett utmärkt tillfälle att göra affärer och uppmärksamma researrangörer och journalister från hela världen på hållbara upplevelser i Sverige”, säger Ewa Lagerqvist, vd för Visit Sweden.