Meetings No 35
Ledare
There is no plan(et) B
Tänk efter före.
Cover Story
Yvon Chouinard
Det finns inget som är hållbart!
Psykologiska Mötesplatser
Ekvilibrium
Hans Gordon om känslor och förnuft.
Flockbeteende
Marianne Klima
Vad vi kan lära av får.
Leadership
Lead Without Title
Robin Sharma on leadership.
MPI
En vision för en industri
eller för ett gäng entusiaster?
Radar
Brain Cities
bildar nordisk allians.
Graffiti + Hip Hop
Graffiti + Hip Hop
i slottsmiljö.
Roger Kellerman
Sökes: Politisk vilja
platsannonser
nyheter
Ska Sverige öppna sist?
​Nödrop från mötesindustrin!
Öppet brev till regeringen, riksdag, media och övriga intressenter.
22 & 23 september
Framtidens arbetsplats
- Ett digitalt event med Senab och Katarina Gospic.
Clean & Safe
Ny säkerhetsmärkning
bidrar till tryggt resande i Schweiz.
openforbusiness.com
Safetures nya verktyg
hjälper anställda boka säkra resor.
hotellnytt
Skansen i Båstad har byggt ut sitt spa för 50 miljoner kronor.
600 kvadratmeter mer än fördubblarspaytan.
destinationsutveckling
Fyrplatsen Pater Noster
får en ny operatör. Målet är att ta plats på den internationella kartan.
Press stop
ACTE, Corporate Travel Executives
har gått i konkurs.
the nude edition
Stockholm Furniture & Light Fair
lanserar ett solidariskt och hållbart mässkoncept för 2021.
Sänker begränsningarna
Malaysia tillåter nu möten
för upp till 250 deltagare.
innovation & utveckling
Royal Park Hospitality & Education Hub Sthlm
presenterar fler onlineutbildningar i samarbete med Hyper Island och Highlights.
Länkar
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
Sponsor Logo
En vision för en industri

MPI Sweden Chapter har som enda MPI Chapter i världen en egen vision. Så vitt vi vet i alla fall. Visionen lyder: ”Vi gör Sverige till föregångsland för möten och events.” Kanske kan man höja på ögonbrynen att man som nationell avdelning i en världsomspännande organisation har en nationell vision. Eller är den det? Inte om man frågar MPI:s svenska styrelsemedlemmar.

Vi ser det som att mötesindustrin i Sverige finns i Sverige, och att de flesta av våra medlemmar lever av den. Vi konkurrerar på en internationell marknad med vår produkt i den skarpaste konkurrens från världens regioner, länder och destinationer. Kan vi som industriföreträdare föra vår nationella industri in i en ledande ställning globalt blir vi alla vinnare såväl kommersiellt som intellektuellt. Om man tar ut svängarna ordentligt gör vi det som inga nationella organisationer lyckats med i Sverige, eller i andra länder, nämligen att samla hela mötesindustrin som en kraft och arbeta mot samma mål.

Det gynnar MPI globalt för vi skapar en tydlighet och en målbild som går utanför eller ovanpå det MPI står för och som i första hand handlar om att utveckla individerna som är medlemmar samt att vara en kompetensgivare för industrin. Svenska MPI:s ”modell” ger medlemmen ytterligare medlemsnytta samt är ett starkt rekryteringsargument när vi nu ska växa från 240 medlemmar till nästa nivås 300.

 

Vad gör vi då?

  • Vi arbetar för att samla industrins organisationer och myndigheter bakom vår vision.
  • Vi involverar hela branschen som partners för att skapa en ekonomisk grund.
  • Vi håller på och skapar ett politiker- och medieforum för att utbilda dessa beslutsfattare.
  • Vi tar rollen som kravställare till de svenska utbildningsinstitutioner som ska utbilda våra framtida talanger.
  • Vi planerar för det mest innovativa eventet i mötesindustrin någonsin – MPI Forum.

 

Till alla MPI-medlemmar världen över: Hör gärna av er om ni vill diskutera eller fråga något som rör det arbete MPI Sweden Chapter påbörjat.