platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
50 miljoner passagerare har rest med Germanwings

Lågprisflygbolaget Germanwings firade i fredags en viktig milstolpe i företagets historia. Då hälsades den 50 miljonte passageraren, Stefanie Gora, personligen välkommen av Germanwings talesperson Thomas Winkelmann när hon checkade in på flygplatsen i Köln. Flygbolaget firade även med att dela ut presenter i form av 50 flygresecheckar på 100 euro till resenärerna på jubileumsflyget.

– 50 miljoner passagerare är en anledning att se oss omkring och blicka tillbaka på företagets historia. Men det är också ett tillfälle för mig att tacka alla människor, inte minst våra medarbetare i Germanwings team, som bidragit till framgångarna för vår lågprisprodukt. Tillsammans har vi under åtta och ett halvt år lyckats skapat ett stort värde, genom de miljoner flygpassagerare som varje år reser med oss in och ut ur landet. Vårt löfte inför framtiden är att fortsätta utveckla Germanwings för att kunna ge våra kunder ännu mer attraktiva erbjudanden. Vi ska sträva efter att uppfylla deras önskemål, att vi ska ligga ett steg före och även i fortsättningen starta många nya attraktiva linjer, säger Thomas Winkelmann, talesperson för Germanwings.

Som Tysklands första lågprisflygbolag har Germanwings bevisat att det lönar sig att erbjuda flygbiljetter som är tillgängliga för alla och att ett lågt pris inte behöver utesluta hög komfort och servicekvalitet. Bolaget har genom åren byggt upp ett starkt varumärke och satt en ny standard på många sätt för flyg i lågprissektorn. Germanwings har även haft ett framgångsrikt samarbete med flygplatsen i Köln/Bonn sedan lanseringen 2002.

– Vårt samarbete, och fredagens jubileum, är ett gott exempel på att man klarar mer tillsammans än vad man gör ensam, säger Thomas Winkelmann.

För lite mer än åtta år sedan, den 27 oktober 2002, gjorde Germanwings sin jungfrufärd i stormigt väder. I april två år senare invigdes flighten mellan Stockholm-Arlanda och Köln. På den tiden bestod flygflottan av sex flygplan och elva destinationer som trafikerade Köln/Bonns flygplats. Efter flera framgångsrika år med stark tillväxt, har flygbolaget nu fem huvudflygplatser, Köln/Bonn, Stuttgart, Berlin-Schönefeld, Hannover och Dortmund och ett nätverk som omfattar över 75 olika destinationer i Europa. Bolaget har en ung och modern flygplansflotta som består av 30 flygplan av modellen Airbus A319.

Germanwings är ett av Europas ledande lågprisflygbolag och flyger till över 75 europeiska destinationer från sina fem tyska huvudflygplatser, Köln/Bonn, Berlin, Stuttgart, Dortmund och Hannover. Bolaget har en ung flotta bestående av 30 flygplan av modellen Airbus A319. Germanwings flyger direkt från Stockholm Arlanda till Köln/Bonn och Berlin sex gånger i veckan under sommarhalvåret.

 

Bilden. Thomas Winkelmann (Spokesman of Germanwings), pristagaren Stefanie Gora och  herr Carvens (chief of Cologne/Bonn airport)