platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Omvärldsanalys
Hotellbokningar utanför resepolicyn
är fortfarande ett problem.
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
RSS
rss_icon
Länkar
Pite Havsbad Group startar Swedish Lapland Incoming

Under ett flertal år har tankar och planer funnits på att starta ett fristående DMC. Med den senaste tidens utveckling och förändringar i branschen känner vi att det finns ett tomrum att fylla, och ett stort behov av ett bolag som aktivt arbetar för att öka antalet svenska och internationella grupper till regionen. Det sammantaget gör att vi nu sätter planerna i verket.

Pite Havsbad Group är en koncern i utveckling och med flera olika verksamheter. Starten med ett DMC ligger i linje med en strategisk och långsiktig planering för koncernens utveckling.

Syftet är att internationellt och nationellt arbeta med att få fler företag och grupper att välja vår region för möten, incentiveresor, konferenser, kongresser, events, produktlanseringar, med mera.

Vi har en mångårig erfarenhet av paketering i regionen samt mycket goda kontakter och samarbeten med övriga aktörer i branschen, vilket skapar förutsättningar för att kunna erbjuda konkurrenskraftiga upplevelser och programupplägg för kunderna. Att vi dessutom är en stark koncern skapar en trygghet och nödvändig stabilitet.

Företaget Swedish Lapland Incoming ägs av Pite Havsbad Group med sina totalt nio anläggningar varav åtta ligger i regionen Swedish Lapland. Vi kommer dock – precis som vilket DMC som helst – att arbeta neutralt med övriga aktörer på destinationen.

Säljansvarig för Swedish Lapland Incoming kommer att vara Anna Lundmark.

Lansering av hemsida och övrigt material sker den 2 maj. Vi kommer också att delta i Visit Swedens monter på IMEX i Frankfurt den 24-26 maj.

 

Foto: Anna Lundmark, Swedish Lapland Incoming. Fotograf: Bodil Johansson