platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Brittiska regeringen skapar marknadsfond på över 100 miljoner pund

En fond för att skapa 50 000 nya jobb inom brittisk turism och stärka ekonomin är på rätt spår mot målet 100 miljoner pund.

Den brittiska turismindustrin har reagerat mycket positivt på regeringens planer att skapa en marknadsfond på över 100 miljoner pund för att öka turismen i samband med bröllopet mellan prins William och Kate Middleton, drottningens Diamantjubileum och Olympiaden i London. Kampanjen syftar till att få ytterligare en miljon turister till Storbritannien per år, att försöka få dem att spendera två miljarder pund under sin vistelse och skapa 50 000 nya jobb runt om i landet.

Företag som British Airways, DFDS, lastminute.com. P&O och Radisson Edwardian har lovat både kontanta och andra medel för att matcha den brittiska turismindustrin Visit Britains bidrag på 50 miljoner pund.

– Under 2012 är världens ögon som aldrig förr riktade mot Storbritannien. Vi har ett kungligt bröllop, Drottningens diamantjubileum, OS och de Paralympiska spelen (handikapp-OS) ger oss en möjlighet som vi aldrig får igen…att puffa för Storbritannien som en perfekt turistdestination, att skapa 50 000 nya jobb och få turisterna att spendera ytterligare två miljarder pund här är en chans som inte återkommer, sa premiärminister David Cameron vid en mottagning på Downing Street 10.

– I fjol utmanade vi de brittiska företagen att tillsammans med oss sy ihop den bästa turistmarknadskampanjen någonsin i Storbritannien – något som gör oss till ett land som måste upplevas för besökare från nya tillväxtmarknader i Asien och Latinamerika, liksom nyckelmarknader som Europa och USA. Gensvaret har varit storartat med löften om kontanter och andra medel från företag som innebär att vi är på god väg mot vårt mål.