platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Wellness och hälsa på IT&CM Shanghai China 2011

Som ett gensvar på köparnas reaktioner på näringslivets trender och krav presenterar IT&CM China 2011 nya inslag, inbegripet två paviljonger med olika teman. Den första nya paviljongen visar innovativa mötesplatser, något som uppskattas av Patrick Lee, regional direktör för Best Travel Deals i Singapore. Han spanar efter exotiska platser och tjänster.

– Vår kunders profil växer fram för att omspänna världsvana resenärer. De har högre förväntningar, mer komplexa krav och skiftande behov, säger Patrick Lee.

Den andra paviljongen rymmer leverantörer inom hälsovård och wellness. En nyhet som arrangören hoppas intressera inköpare på företag och andra som månar om medarbetarnas hälsa under affärsresor. Forskning kring de nuvarande trenderna har visat att hälsofrågor och wellness har blivit allt viktigare frågor inom såväl Kinas mötes- som affärsresesektorer.

Flera populära inslag återkommer under 2011. Shanghais kommunala Turismadministration, som sponsrar årets IT&CM pre-tour evenemang lyfter fram fyra nya mötesplatser och attraktioner. Internationella köpare och media får möjlighet att besöka Mercedes-Benz-arenan (f d Expo Culture Centre), Expo Convention Centre (f d Expo Centre), Shanghai Gong Stage och kulturevenemanget ”New Era of Kaleido” samt The Bund, Shanghai. Pre-tour-arrangemangen sker i regi av Shanghai International Conference Management Organisation den 12–13 april.

Ett annat återkommande inslag är det tredje Future Leaders Forum, organiserat av IMEX, som genomförs i anslutning till IT&CM China den 14 april. Evenemanget, som syftar till att förbereda en ny generation ledargestalter för deras uppgifter inom mötesindustrin, omfattar ett femtiotal av de mest begåvade studenterna från Shanghais olika universitet.

På temat ”Att leda Kinas nästa MICE-våg” har IT&CM China 2011 väckt stort intresse bland internationella köpare från Asien-Stilla Havet, Europa och Amerika liksom även bland kinesiska köpare som samlas på ShanghaiMart Expo den 13–15 april. IT&CM China ses som det mest framgångsrika eventet för mötesindustrin på det kinesiska fastlandet och har målet att bli ett fönster för Kinas mötesindustri.

Av tradition är köparna på IT&CM China olika affärsprofiler. I fjol var 51 procent resebyråanställda som sysslade med incentiveresor och -evenemang. Andra köpare inbegrep mötesplanerare, travel managementföretag, mötes- och utställningsorganisatörer, incentive och motivationsbolag, destination management-företag, företag med incentive-program och internationella organisationer. Inför det stundande eventet har organisationskommitten också dragit igång nya rekryteringsansträngningar för att även locka företagsköpare från läkemedelsindustrin, livsmedelsleverantörer och bilindustrin.