platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
företagsköp
LaPrensa
köper Blick Möteskonsult.
på nya uppdrag
Hans Kanold
lämnar Safehotels Alliance.
Utan spaning - ingen aning
Framtidsspaning
om digital utveckling på årets SETT SYD.
Omvärldsanalys
Deltagare från 16 länder
samlas i Växjö på stor konferens om Östersjösamarbete.
hotellutveckling
Dubai toppar listan
över hotell som invigs 2018.
Omvärldsanalys
Hotellbokningar utanför resepolicyn
är fortfarande ett problem.
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
RSS
rss_icon
Länkar
Ny turistservicechef på Stockholm Visitors Board
Eva Camél blir ny chef för affärsområdet Turistservice inom Stockholm Visitors Board, med ansvar för bland annat Stockholmskortet, hotellbokningen, de 300 virtuella turistbyråerna Stockholmspanelen samt Stockholm Tourist Centre. Eva har en bakgrund från turist- och servicebranschen och kommer närmast från en tjänst som projektledare för Event Stockholm samt från en liknande tjänst på Congress Stockholm. Eva tillträder sin nya tjänst den 1 augusti 2009.
– Eva har en gedigen bakgrund inom besöksnäringen och hon är som klippt och skuren för tjänsten. Evas arbete kännetecknas av en hög servicekänsla samt effektivitet och hon blir ett värdefullt tillskott för mottagarservicen i Stockholm och till ledningen inom SVB, säger Peter Lindqvist vd på Stockholm Visitors Board.
Eva Camél har en stor erfarenhet från turismsektorn bland annat som hotellchef på Hotel Kung Carl samt som gruppkoordinator på Congrex där hon bland annat arbetade med internationella hotellavtal för kongresser i utlandet. Från Congrex värvades hon som projektledare till Congress Stockholm inom Stockholm Visitors Board, med ansvar för stora kongresser som exempelvis ERS (European Respiratory Society).
– Stockholms varumärke är starkt men konkurrensen från andra destinationer är stor. Att ha en bra mottagandeservice är en stor konkurrensfördel som vi ska värna om. Det ska kännas redan när man landar på flygplatsen att besökaren valt rätt destination. Stockholm ska präglas av en hög servicenivå och servicekänsla. Vi fortsätter också att utveckla det såkallade ambassadörsskapet. Vi vill få Stockholmaren att förstå vikten av att ge ett bra bemötande och värna om vår turism, säger Eva Camél.