platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Utan spaning - ingen aning
Framtidsspaning
om digital utveckling på årets SETT SYD.
Omvärldsanalys
Deltagare från 16 länder
samlas i Växjö på stor konferens om Östersjösamarbete.
hotellutveckling
Dubai toppar listan
över hotell som invigs 2018.
Omvärldsanalys
Hotellbokningar utanför resepolicyn
är fortfarande ett problem.
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
RSS
rss_icon
Länkar
Anne-Marie Hovstadius ska sälja Sverige – det nya matlandet

Anne-Marie Hovstadius bärjar arbeta på Visit Sweden som projektledare för kommunikationsplattformen för ”Sverige – det nya matlandet”. Det femåriga projektet drivs av Jordbruksverket, Exportrådet och Visit Sweden på uppdrag av jordbruksminister Eskil Erlandsson och samordnas av Visit Sweden. Målet är en starkare position för Sverige som ett land med spännande måltidsupplevelser och fantastiska råvaror.

Under 20 år har Anne-Marie, Ami, Hovstadius arbetat med varumärken och marknadskommunikation i ledande befattningar, bland annat som internationell marknadschef på Microsofts huvudkontor i USA. Under de senaste åren har hon jobbat som fristående konsult och projektledare med varumärkesfrågor och kommunikationsstrategi på uppdrag av bland andra Svenskt Sigill, LRF, Svensk Potatis och Hötorgshallen.

Hon har även startat projektet Barnens Egen Matskola, en rikstäckande matlagningstävling för barn. Bland hennes studier märks marknadsekonomi och kommunikation på Berghs School of Communications och en PR-utbildning vid University Of Washington.

Ann-Mari Hovstadius genomför arbetet med kommunikationsplattformen tillsammans med Exportrådets Angelica Ingerdal och Jordbruksverkets Maria Petersson.