platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Best Western lanserar varumärket Sure Hotel

Under det nya varumärket Sure Hotel får Best Westerns gäster tillgång till hotell med stor individuell prägel, samtidigt som de kan utnyttja den stora kedjans bokningssystem och bonusprogram. Målet är att bli Skandinaviens ledande hotellvarumärke i mellansegmentet genom att erbjuda en ny kategori av personliga och privatägda hotell, med den större kedjans fördelar.

Varumärket lanserades i slutet av 2016 på den amerikanska marknaden med ett mycket positivt mottagande och över 100 hotell finns i pipeline för att öppna i en snar framtid.

I oktober lanseras de första Sure Hotel-hotellen i Skandinavien, när Hotel Esplanade i Stockholm, Frimurarehotellet i Kalmar, Tylebäck Hotell & Konferens i Halmstad, Hotell Roslagen i Norrtälje, Motell Lagan i Ljungby, Hotel Statt i Hässleholm, Hotell Hovs Hallar på Bjärehalvön och Hotel Savoy i Karlstad ansluter sig till varumärket.

Diskussioner förs med ett stort antal hotell och målet är att ha ett 50-tal Sure Hotel på den skandinaviska marknaden inom en inte allt för avlägsen framtid.

– Vår ambition är att fortsätta utveckla Best Western med hotell av hög kvalitet på strategiskt viktiga destinationer. Sure Hotel öppnar för fler hotell i mellanklass-segmentet och ger oss möjlighet att växa med det som är Best Westerns signum – personliga och privatägda hotell som erbjuder något mer än den standardiserade hotellupplevelsen, säger Johan Kukacka, vd för Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien.

Sure Hotel kommer att distribueras på Best Westerns plattformar och ingå i kedjans lojalitetsprogram Best Western Rewards. För hotellen innebär det bland annat att deras gäster får poäng som kan utnyttjas på något av de tusentals olika privatägda hotell runt om i världen som ingår i Best Western-familjen. Utöver lojalitetsprogrammet får hotellen stöd inom distribution, försäljning, marknadsföring och inköp från Best Westerns nätverk samt avtal med inköpsorganisationen Nores.

----------------------------------------------------------------------------------------------Best Western Hotels & Resorts är en global hotellkedja bestående av 4 100 hotell privatägda hotell i mer än 100 länder. I Skandinavien, som utgår från huvudkontoret i Sundbyberg, har Best Western 130 hotell på ett hundratal orter. Best Western erbjuder 10 varumärken för att tillgodose såväl kunder som hotellägare på de olika marknaderna. Best Western har mer än 70 års samlad erfarenhet av hotellbranschen och erbjuder ett kvalitetssäkrat boende med engagerat värdskap och en personlig prägel på vart och ett av sina hotell världen över.

.