platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
på nytt uppdrag
Maria Sebnat Martin
ny projektledare för Sigtuna Litteraturfestival 2018.
RSS
rss_icon
Länkar
Johan Menso, Meetagain, ICCA-researcher of the year

Att använda ICCAs databas är en enkel väg att skaffa sig mer kunskap om internationella mötesmönster, men databasen är även vägen till att skaffa fler kunder. Det vet alla som har lärt sig att arbeta målmedvetet med den.

Databasen innehåller oceaner av information som växer varje dag och för varje dag som den växer ökar chansen att du hittar vad du söker.

En svensk var duktigast under fjolåret och har utsetts till Researcher of the Year 2016: Johan Menso som jobbar för Meetagain Konferens med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Företaget hade sitt bästa år omsättningsmässigt under 2015–2016 där de i stort sett fördubblade sin omsättning till 55 miljoner kronor.

Varför är det viktigt att bidra med information om era möten till databasen?

– Ett forskningsverktyg är aldrig bättre än den senaste uppdaterade informationen i databasen. Om alla ICCA-medlemmar ser till att kontinuerligt uppdatera databasen, så gynnas alla medlemmar. De hittar också fler potentiella kunder, och kan närma sig dem med en bättre förståelse för kundens behov och krav.

Vad vill du säga till de ICCA-medlemmar som ännu inte aktivt har använt databasen?

– Ur ett forskningsperspektiv är verktyget mycket lätt att använda och att uppdatera informationen från sina egna events. Om du inte använder databasen på ett professionellt sätt går du verkligen miste om ett bra verktyg som kan generera affärer till din destination eller till ditt företag.

Har du några tips för dina kolleger och ICCA-medlemmar?

– Logga in i databasen regelbundet så att du kan använda den på rätt sätt. Börja med att bläddra genom avsnittet "Hot leads" och fortsätt sedan att göra en sökning med dina förinställda parametrar för din destination. Det gäller också att kontinuerligt återvända till datsabasen tills man känner sig helt säker i sitt användande.