platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
Småland får nytt DMC-företag

Efter snart 20 år i mötesindustrin lanserar Memu Svensk Mässbemanning ett nytt affärsområde, Småland DMC.

– Småland DMC (destination management company) erbjuder svenska och internationella grupper, små eller stora, att ta del av vad vi ser som det fantastiska Småland. Vi hjälper både företagsgrupper (corporate) och privatgrupper (leisure) att ta del av regionen, säger Magnus Ek.

– Småland DMC är sanktionerat av Jönköping Convention Bureau, som är en del av Destination Jönköping och har under våren startat en DMC-verksamhet. Det innebär att vi hjälper internationella & svenska kunder som vill göra aktiviteter i regionen. Det kan vara grupper/utställare som vill göra studiebesök på företag, besöka ett museum, uppleva kultur, ta del av närproducerad mat, uppleva naturen, klättra i äventyrsbana, uppleva den fantastiska sjön Vättern, besöka Gränna, ordna med transporter och mycket annat så hjälper vi till att sy ihop ett paket som passar kunden. Fördelen är att kunden har kontakt med ett företag under hela processen.

– Vi marknadsför oss via våra olika nätverk, via sociala medier, annonsering, men vi kommer också att medverka vid internationella möten och mässor där vi träffar de olika målgrupperna, som är organisatörer, resebyråer etcetera som ska komma till regionen, säger Magnus Ek.

Småland DMC förfogar också över en fastighet med 2300 kvadratmeter sjötomt 20 minuters bilresa från Jönköping, där man kan genomföra olika kundfrämjande aktiviteter och där mindre sällskap kan övernatta, särskilt populärt bland internationella gäster.