platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
safety & Security
Säkerhetsfokus
på Möten & Events i Göteborg 10-11 oktober.
mötesstaden växer
Första kvartalet ökade USA och Kina
stort i Göteborgs gästnätter.
möten förädlar kunskap
Tillit
lockade tusentals besökare till Vetenskapsfestivalen.
möten skapar utveckling
Göteborg imponerar
på världsledande organisation för mötesarrangörer.
Framtid
Inlandsbanan
kan rustas genom miljardinvestering.
omvärldsanalys
Scandic – en attraktiv arbetsgivare
Högst rankad bland 50 aktörer i branschen.
massor skapar möten
Fredrik Reinfeldt
talar på Empack på Kistamässan
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
RSS
rss_icon
Länkar
Resia satsar på specialister och ökad digital närvaro

Resia Travel Group gjorde en stark resultatförbättring 2015 med en vinstökning på cirka 20 miljoner kronor. Nu meddelar företaget att man slår samman fem resebyråer med större enheter och därmed stänger dessa fem butiker. Detta för att bättre möta kundernas efterfrågan på specialister och en ännu tydligare och starkare digital närvaro. Arvika, Falkenberg, Jönköping, Katrineholm och Ängelholm blir orterna som berörs.

– Vi gör det här för att kunna fortsätta vår positiva utveckling och förbättra vår lönsamhet. Det här beslutet är det bästa för både företaget och våra kunder som ställer allt högre krav på specialistkompetens och en högre tillgänglighet i flera kanaler, säger Bo Jakobsson, försäljningsdirektör på Resia AB.

Resia fortsätter sin kompetenssatsning som innebär att man går från säljare till specialister. De senaste åren har Resia också lagt stort fokus på att utveckla e-handeln och värdeskapande innehåll i de digitala kanalerna. Beslutet att stänga fem butiker och slå samman dessa med större enheter är en del av denna strategi.

– Resenärerna och kunderna blir allt mer kräsna och söker upplevelser utöver det vanliga. Genom att låta våra medarbetare bli extra bra inom ett eller två områden vässar vi vår kompetens ytterligare och stärker vår position på marknaden. Vi kommer nu att inleda fackliga förhandlingar på de berörda orterna, säger Bo Jakobsson.

 

Bilden: Bo Jakobsson, försäljningsdirektör på Resia AB.