platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
På nytt uppdrag
Forenom
rekryterar destinationsexpert för att växa i Skåne.
Mässor skapar möten
Spirande och spännande
på Elmia Garden.
möten kan skapa GaSELLER
Dagens Industri
utser Trippus som gasellvinnare för 5:e året i rad.
möten skapar nya synapser
Borås arrangerar Nationell historiekonferens
med 400 deltagare.
RSS
rss_icon
Länkar
Helena Nordström ny marknadschef på Destination Jönköping
Den 15 mars börjar Helena Nordström jobbet som ny marknadschef på Destination Jönköping. Med webben som ett av de viktigaste verktygen ska hon leda det fortsatta byggandet av varumärket Jönköping.

Helena Nordström kommer närmast från konsultbolaget Skill där hennes första uppdrag var att bygga upp ett helt nytt kontor i Jönköping. Från nyinflyttad och utan en enda kund för knappt fyra år sedan har hon sett till att konsultföretaget idag har ett lönsamt Jönköpingskontor med många kundrelationer.

Parallellt med ansvaret för konsultbolaget är Helena Nordström också marknadschef för hela Skill. I den rollen har hon bland annat drivit arbetet med att föra ut företaget på webben och arbeta professionellt med sociala medier. Konsultbolaget har lyckats väl med sin marknadsföring och försäljning, i höstas blev det utnämnt till Gasellföretag av Dagens Industri.

Enligt Sten Norinder, näringslivschef och chef för Destination Jönköping, har det varit en omfattande rekryteringsprocess med ett stort antal kvalificerade sökande.

– För oss var det viktigt att hitta en kreativ och driven person med goda kunskaper om marknadsföring på webben och i sociala medier, säger Sten Norinder.

Helena Nordström är också en av initiativtagarna till nätverket ”Jönköpings framtid” vilket består av unga ledare i staden. I våras blev hon också utsänd till Australien av rotaryklubbarna i Jönköping för att hålla föredrag om Jönköping och Sverige samt knyta affärskontakter.

– Jag brinner för den här staden och för nytänkande marknadsföring. Sedan jag för några år sedan åkte till New York för att studera hur varumärket Sverige byggs utomlands har jag även ett stort intresse för destinationsmarknadsföring. Det här är ett drömjobb och jag får en roll som jag har förutsättningar att prestera i.