platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
CWT: Ökad nyförsäljning 2015

Med tanke på det svaga ekonomiska världsklimatet och sviktande oljepriser var 2015 ett utmanade år för branschen som helhet. Trots det rapporterar Carlson Wagonlit Travel, CWT, ett stabilt finansiellt resultat för 2015.

CWT ökade sin globala nyförsäljning med 1,7 miljarder dollar samtidigt som transaktionerna låg kvar på 61,4 miljoner.

Den totala volymen nådde 24,2 miljarder dollar vilket speglar reserestriktionerna bland CWTs kunder i ERM-segmentet (Energy, Resources & Marine).

Bortser man från ERM-segmentet ökade transaktionerna med 1,3 procent.

CWT behöll den höga kundnöjdheten man har hos Travel Managers (90 procent) kombinerat med 88 procents kundnöjdhet bland resenärer. Man lyckades även att behålla 94 procent av sina kunder.

Fjolåret var ett starkt år för appen CWT To Go. Nyregistreringarna ökade med 62 procent till 560 000.

Under förra året lanserade CWT även hotellbokning via appen vilket bidrog till tio miljoner dollar i ökad hotellförsäljning.

– Även i Sverige och Norden såg vi liknande trender transaktionsmässigt, där Finland utvecklades starkast. Särskilt spännande är det ökande användandet av appen och det positiva mottagandet av det nylanserade analysverktyget, säger Johan Wilson, chef för CWT i Norden.