platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Mässor & Möten
Trädgårdstrender
och tekniska framtidsspaningar på årets Elmia Garden.
skidåkning och möten
Nya storsatsningar i Stöten
Nytt snösystem, fler bäddar och utökad service.
mässor skapar möten
Meetings International
inleder ett nytt internationellt samarbete med en mässa i Jakarta.
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
RSS
rss_icon
Länkar
American Express satsar på säkrare resor

American Express Global Business Travel, GBT, introducerar en ny egenutvecklad tjänst för resesäkerhet – Expert Care – som vänder sig till rese- och säkerhetsansvariga.

Den webbaserade tjänsten har en spårningsfunktion som dels gör det möjligt att lokalisera resenärer världen över, dels att dentifiera vilka av dem som befinner sig nära områden med möjliga resestörningar.

Lösningen gör det möjligt för rese- och säkerhetsansvariga att kommunicera med sina resenärer i realtid via sms, mejl och genom en mobil app, och kan därmed prioritera vilka resenärer som har störst behov av hjälp.

En annan förbättrad funktion är integreringen av flyguppdateringar och spårningsinformation. Det innebär att reseansvariga kan se flygförseningar och störningar när de inträffar.

Genom att flygstatus och spårningsinformation lagras tillsammans med resenärernas resplansdata har de reseansvariga bättre förutsättningar att hantera störningar proaktivt.

De kan också använda funktionen för att hitta resenärer på försenade eller inställda flyg och på ett enkelt sätt kommunicera med dem ännu snabbare.

GBT har dessutom infört en ”asset management”-funktion som gör det möjligt för företag att snabbt lokalisera och kontakta anställda som befinner sig på olika platser inom företagets verksamhetsområden, till exempel i en kontorslokal eller fabrik, vilket gör det lättare att hitta resenären vid en nödsituation.

Reseansvariga kan använda funktionerna för att se till att anställda får information var de än befinner sig.

Philippe Chereque är Chief Commercial and Technology Officer för American Express Global Business Travel:

– Personalvård är en fortsatt hög prioritet för våra kunder över hela världen och eftersom fler affärer genomförs på global nivå investerar företag i affärsresor för att driva tillväxten.

Enligt Philippe Chereque är målet att erbjuda en heltäckande lösning som gör det så enkelt som möjligt att uppfylla arbetsgivaransvaret oavsett om de anställda är på affärsresa eller på kontoret.

Företaget presenterar också ett utökat samarbete med iJET International Inc, en av de ledande leverantörerna av riskhanteringslösningar.

Reseansvariga har nu exempelvis tillgång till en särskild telefonservice dygnet runt. De kan dra nytta av företagets vård- och säkerhetsassistans när oförutsedda situationer uppstår.

Dessutom får de tillgång till företagets verktyg för utvärdering och benchmarking, vilket ger bättre förståelse för situationerna och de risker som förknippas med specifika områden.

Theresa Thomas, vice vd för resepartnerskap inom iJET International Inc:

– Vi vill förse kunderna med den kompetens, kunskap och flexibilitet som behövs för att förbättra resenärernas upplevelse. Vi ser fram emot att kunna erbjuda en integrerad reseriskhantering och möjliggöra fortsatt tillväxt för våra kunder.