platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
Clarion Hotel öppnar i Helsingborg 2020

Helsingborgs nya hotell- och kongressanläggning öppnar år 2020 med Clarion som operatör.

Det står klart sedan företrädare för Nordic Choice Hotels, fastighetsbolaget Midroc och Helsingborgs stad har presenterat planerna för det som blir stadens största hotell.

Hotellet får cirka 250 hotellrum, en kongressal för omkring 1  300 personer, tolv mötesrum med plats för 6-150 personer, spa, restauranger, bar och kafé.

Byggstart sker senare i år och hela området, som också omfattar närmare 150 bostäder, kaféer och andra lokaler, beräknas vara klart om fyra år.

Enligt Magnus Skiöld, vd för Midroc Properties, ska alla inblandade parter bidra till att utveckla en mötesplats som inspirerar människor att förverkliga sina idéer. Siktet är inställt på att locka fler besökare till Helsingborg.

Petter Stordalen, ägare och koncernchef, satsar långsiktigt. Utöver det nya hotellet finns även Clarion Grand Hotel och Comfort Hotel Noveau i Helsingborg.

– Jag vet att summan av hotellbesökare inte är konstant utan påverkas i takt med hur attraktiv en ort är, och hur spännande och inbjudande ett hotell är. Vi ska arbeta hårt för att sälja in Helsingborg som destination, säger Petter Stordalen.