platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
RSS
rss_icon
Länkar
Affärsresebyrå satsar på hållbarhet med nytt namn

VIA Travel Norrland och VIA Travel Nordväst lanserar det gemensamma varumärket XLNT Travel. Namnbytet är startskottet för en satsning på hållbarhet och digital service.

Edward Lantz, huvudägare, säger att förändringen dels görs för att markera en milstolpe i företagets utveckling, dels för hela affärsresebranschen i Sverige.

– Vi har bestämt oss för att gå vår egen väg för en hållbar framtid. Vi vet att resor och möten lämnar ett avtryck på vår planet, och det är hög tid att vi tar vårt ansvar för att utveckla affärsresandet. Resandet ger fantastiska möjligheter för nya möten och affärer, och det är vår plikt att ta ansvar, säger han.

Företagen har som mål att utveckla sina produkter och tjänster till en mer hållbar verksamhet.

— Vi har idag 24 konsulter med en samlad branscherfarenhet på över 400 år. Jag är säker på att vi tillsammans med våra kunder och andra i branschen lyckas skapa något väldigt bra för vår framtid.

Med dagens teknik då mer och mer kommunikation flyttas till digitala plattformar finns nya möjligheter att sprida information och ta kontakt med människor över hela världen.

– Vi lägger ribban högt när det gäller personlig service, den ska vi ta med oss till webben och sociala medier också. Med de digitala verktygen kan vi vara ännu närmare våra kunder oavsett var dom befinner sig, och dessutom är kommunikationen väldigt effektiv ur miljösynpunkt, säger Edward Lantz.