platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
på nytt uppdrag
Maria Sebnat Martin
ny projektledare för Sigtuna Litteraturfestival 2018.
RSS
rss_icon
Länkar
Nine Yards topprekryterar strateg

Christian Quarles Van Ufford anställs som strateg och kundansvarig projektledare på Brand experiencebyrån Nine Yards.

Han har haft en karriär i medvind på MTG, Aftonbladet och Metro International. På det sistnämnda bolaget jobbade han som vice vd och global marknadschef med ansvar för varumärkesstrategi, kommunikation och globala kampanjer med till exempel Lady Gaga och Karl Lagerfeld.

De senaste åren har Christian Quarles Van Ufford haft seniora roller på Eventum, Vinter och Smart Company.

Jessica Thorelius, byråchef på Nine Yards i Stockholm, välkomnar hans erfarenhet och strategiska kompetens.

– Christian tillför erfarenhet från kundsidan och tyngd i de allt mer avancerade uppdragen vi får just nu. Att ha honom i lokalerna ger massor till oss, men det är hos våra uppdragsgivare som han ska skapa ytterligare värde, säger hon.

– De som känner och har jobbat med mig vet hur mycket jag brinner för Brand Experience. Nine Yards och jag delar samma övertygelse om hur varumärken utvecklas och stärks inifrån och ut, säger Christian Quarles Van Ufford.