platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
RSS
rss_icon
Länkar
25 heta svenska startup-bolag till Slush

Den 11-12 november möts Europas hetaste, innovativa och entreprenörsledda framtidsbolag, de bästa investerarna, de mest framgångsrika företagen och journalister från hela Nordeuropa på Slush i Helsingfors.

Svenska tankesmedjan IAMIP är ett av 25 företag som Business Sweden valt att ha med i sin ”Swedish Hotspot” med de bästa svenska startup-företagen.

I fjol besökte 14 000 personer Slush och över 3 500 startup-företag. På plats var också över 700 riskkapitalister och närmare 3 800 förbokade möten genomfördes.

Slush position som mötesplats bekräftas snabbt när man ser vilka som deltar i roller som föreläsare, inspiratörer, investerare med mera under de två dagarna.

Här hittar vi namn som bland andra Niklas Zennström, Skype, Bruce Upbin, Forbes, Marcus Wallenberg, ordförande SEB, Riccardo Zacconi, King, Jyrki Katainen, EU-kommissionen, Martti Ahtisaari (Finlands president) och Tom Hulme, Google Ventures.

Under två intensiva dagar sker möten på scener, i montrar och i korridorer där investerare och startup-företag diskuterar potentiella samarbeten.

För att göra det enkelt för hugade investerare och andra företag att hitta de svenska guldkornen och snabbt göra sig en bild av respektive verksamhet, har Business Sweden skapat en webbplats där de svenska företagen presenterar sig.