platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
Joakim Söderqvist ny creative director för Nine Yards

Brand Experience-byrån Nine Yards fortsätter sin expansion och fyller på med specialistkompetens. Det senaste tillskottet är Joakim Söderqvist som börjar jobba som creative director vid kontoret i Stockholm.

De senaste 20 åren har han arbetat med flera högprofilerade kunder i kommunikationsbranschen, senast som cd för kommunikationsbyrån Minnesota.

– Joakim har lång erfarenhet av att jobba med strategisk kommunikation oberoende av disciplin. Han är expert på att hitta intressanta lösningar på kundens utmaningar, säger Jessica Thorelius, byråchef för Nine Yards.

Nine Yards, med kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö, består av ett 50-tal medarbetare.

I takt med att det fysiska mötet med varumärket blir allt viktigare och mer prioriterat ökar kraven på byråsidan.

– Jag ser fram emot att hitta nya sätt att hantera dagens kommunikationsutmaningar. Kulturen på byrån handlar om att alltid tänka nytt och att utmana gamla sanningar, alltid med kundens bästa i fokus, säger Joakin Söderqvist.