platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
RSS
rss_icon
Länkar
Global Association Hubs – nytt samarbete för föreningar och organisationer

Dubai Association Centre, Destination DC, Singapore Exhibition and Convention Bureau och visit.brussels har lanserat the Global Association Hubs.

De fyra partnerstäderna – Dubai, Washington DC, Singapore och Bryssel – vill vara det ledande globala navet för internationella föreningar och organisationer. De vill också skapa synergieffekter som säkerställer betydelsefulla fördelar för de internationella föreningar och organisationer som väljer att vara med i samarbetet.

Partnerskapet har också som mål att bidra till att minska hindren, och underlätta verksamheten för internationella organisationer som vill arbeta över olika kulturella gränser.

Partnerstäderna, som var och en för sig redan är globala nav för många internationella organisationer, ska också utnyttja synergieffekterna genom samarbetet för att samtidigt främja de individuella destinationerna.

Varje medverkande stads egen status ska vara en inkörsport för att stödja föreningslivet i deras respektive del av världen. Dessutom ska partnerskapet arbeta för att städernas beslutsfattare, de personer som ansvarar för globala strategier och expansionsplaner, får igång ett internationellt fruktbart strategiskt samarbete.

Initiativet kommer som ett svar på den snabbt ökande decentraliseringen av globala organisationer, vilka vill ha en internationell utveckling för att bättre stödja global medlemsutveckling. Så istället för att bara ha en enda huvuddestination får de organisationer som vill ha egna kontor i samtliga partnerstäder.

Det nya partnerskapet är tänkt att fungera som en effektiv global plattform på vilken de internationella organisationerna kan bygga upp egen kapacitet i varje region, och dra nytta av potentialen för varje regions tillväxt i verksamheten och medlemskapet.

Enligt Hervé Bosquet, visit.brussels, och talesman för the Global Association Hubs, vill internationella föreningar och organisationer kunna erbjuda sina medlemmar mervärde och skräddarsydda tjänster.

– De är ständigt på jakt för att etablera en stark bas i nyckelregioner runt om i världen. Genom att utnyttja det nya samarbetet får internationella organisationer möjlighet att bygga ut sina globala strategier och dra nytta av lokala möjligheter i viktiga partnerländer på ett enkelt och samordnat sätt, säger han.