platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
RSS
rss_icon
Länkar
Europas nöjesparker samlas i Göteborg

Idag börjar Europas största fackmässa för nöjesparker, och cirka 9 000 besökare från 60 länder förväntas komma till Svenska Mässan i Göteborg.

Att valet för första gången föll på Göteborg har Karen Staley, vice vd för Europakontoret av The International Association of Amusement Parks and Attractions, IAAPA, förklarat så här:

– Med Svenska Mässan, Gothia Towers och Liseberg har vi möjlighet att skapa ett integrerat koncept där vi kan kombinera Europas största fackmässa för attraktionsbranschen med Liseberg, som är en av Europas bästa nöjesparker.

Euro Attractions Show, EAS, samlar 425 utställare, köpare och experter från nöjesparker från hela världen. Mässan beräknas omsätta över 80 miljoner kronor i Göteborg.

I anslutning till mässan, som bara pågår i 21 timmar totalt, erbjuds bland annat 15 utbildningsseminarier, workshops och fyra dagar av nätverkande och insamlande av kunskap.

Totalt omfattar programmet tio dagar i Göteborg med massor av möjligheter, och det började redan i lördags med gratis inträde på Liseberg.

Institute for Attractions Managers är IAAPAs främsta ledarutvecklingsprogram och det genomförs parallellt med mässan. Kursen omfattar två och en halv dag, och ger deltagarna detaljerad utbildning i ledningsfrågor och är inriktad på tillväxt.

Programmet omfattar fem kärnämnen: finansiering, drift och säkerhet, marknadsföring och kommunikation, ekonomiska transaktioner, samt personal och ledarskap.


 

Institutet för Sevärdheter Chefer är IAAPA främsta ledarutvecklingsprogram. De två och en halv dag Kursen ger deltagarna detaljerad utbildning sevärdheter i ledning och är inriktad på tillväxt yrkesmän med 2-3 års erfarenhet, som har potential och engagemang för att vara på en ledningsgrupp eller nyanställda chefer ansluter sig till sevärdheter industrin . Detta inkluderar vice verkställande direktörer, direktörer, chefer, avdelningschefer och arbetsledare som vill utöka sin branschkunskap och främja sin karriär.
Det är också ett utmärkt program för chefer som kommer in i attraktioner industrin i sidled från andra företag som tillhandahåller en solid grund för hur attraktioner fungerar och vad branschens drivkrafter och mått för framgång.
Programmet omfattar fem kärnämnen: Finans, Operations och säkerhet, marknadsföring och kommunikation, inkomsttransaktioner, och Personal och ledarskap.
Årets program innehåller en bakom kulisserna-turné till närliggande Liseberg en av Europas största nöjespark.
Läroplan
Kurserna är en blandning av klassrumsundervisning, ljud presentation, fallstudie, klass arbete, och fältarbete. Deltagare kommer att få en detaljerad arbetsbok för varje kurs med ytterligare referenser och online-stödmaterial.