platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic lanserar kollektion av signaturhotell

Scandic Hotels lanserar en kollektion av så kallade signaturhotell. Det är hotell som marknadsförs under sitt eget hotellnamn med tillägget ”by Scandic”. Det första signaturhotellet som omprofileras nästa år ”Grand Central by Scandic” i Stockholm.

Med de individuella hotellen, som utformats till tydliga sociala mötesplatser, vill hotellkoncernen möta efterfrågan hos resenärer som söker speciella hotellupplevelser.

Haymarket, koncernens stora hotellsatsning i PUB-huset i Stockholm, blir även det ett signaturhotell när det öppnar nästa år.

Scandic planerar att utöka kollektionen av signaturhotell med ytterligare en handfull hotell i Norden under de närmaste åren. Dels genom omprofilering av befintliga hotell, dels genom nyetableringar.

Parallellt knyts koncernens hotellkoncept HTL, som idag drivs på fyra hotell i Stockholm och Oslo, närmare koncernens varumärke och byter namn till ”HTL by Scandic” i början av 2016.