platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
Nordic C Hotel väljer rosa i oktober
"Vårt hjärta bultar för kampen mot bröstcancer. Därför vill vi vara med och uppmärksamma och medvetandegöra forskning och information kring bröstcancer", säger Niclas Ingwall, försäljning- och marknadschef för Nordic C Hotel i Stockholm.

Hotellets kampanj syns på en rad olika sätt. Webbsidan byter färg till rosa under hela oktober. På plats i lobbyn finns rosa ballonger, och i baren erbjuder man specialdrinkar i rosa färg.

Dessutom lanseras ett helgpaket som inkluderar rabatt på hotellrum samt det välkända rosa sidenbandet, vars hela försäljningsvärde går till Bröstcancerfonden.

Rosa Band har blivit en välkänd internationell symbol för kampen mot bröstcancer, och lanserades på 1990-talet av Evelyn Lauder, svärdotter till kosmetikföretaget Estée Lauders grundare.

Intäkterna från försäljningen går till Bröstcancerfonden. Pengarna går därifrån till forskning, information samt stöd till bröstcancerdrabbade och deras familjer.

Bröstcancerfonden startades 2001 av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO.