platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mötesstaden växer
Första kvartalet ökade USA och Kina
stort i Göteborgs gästnätter.
möten förädlar kunskap
Tillit
lockade tusentals besökare till Vetenskapsfestivalen.
möten skapar utveckling
Göteborg imponerar
på världsledande organisation för mötesarrangörer.
Framtid
Inlandsbanan
kan rustas genom miljardinvestering.
omvärldsanalys
Scandic – en attraktiv arbetsgivare
Högst rankad bland 50 aktörer i branschen.
massor skapar möten
Fredrik Reinfeldt
talar på Empack på Kistamässan
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
RSS
rss_icon
Länkar
Eventum i samarbete med Björn Ulvaeus
Två års planeringsarbete har resulterat i att Mamma Mia The Party sett dagens ljus. I förra veckan på ett pressmöte på Gröna Lund lanserades ett nytt underhållningskoncept och den 20 januari är det premiär på Nikos taverna på Tyrol i Stockholm.

– När våra gäster kommer till Nikos taverna så kommer de att mötas av något de inte upplevt tidigare. Känslan ska vara så nära den du känner när du sitter en julikväll på en taverna i den grekiska övärlden. Cikadorna som spelar, doften från Medelhavet och från köket som lagar en fantastisk buffé, musiken, dansen och sången. Den där Mamma Mia-världen som så många vill vara en del av, säger Mats Ahldén, vd för Eventum.

Idén till samarbetet kom från Björn Ulvaeus och Mattias Hansson på ABBA The Museum som Eventum samarbetat med de senaste åren. Björn Ulvaeus beskrev sin vision och kort därefter hade ett team med bland andra Roine Söderlundh skapat grunden till experimentet.

– Jag har suttit i publiken på teatrar runt om i världen och upplevt den speciella varma, glada stämningen som uppstår när de första tonerna i musikalen klingar ut över auditoriet. Och när folk står upp och dansar och sjunger med i slutet. Det är den känslan jag vill återskapa, säger Björn Ulvaeus.

Tyrol byggs om in i minsta detalj. Den österrikiska bierstuben förvandlas till ett torg på en grekisk ö. Med terrasser, butiker, tavernan, en fontän, olivträd och solnedgång. Arbetet påbörjas i sommar.

Målet är att gästerna ska känna igen den varma kärleksfulla stämningen från musikalen och filmen men med en helt annan handling.

Musikalen har hittills setts av 55 miljoner människor runt om i världen. Den hade premiär på Prince Edward Theatre i London i april 1999. Totalt har 49 uppsättningar satts upp på 16 språk och för närvarande spelas nio produktioner på fyra olika språk.

Filmen som bygger på musikalen hade premiär år 2008 med skådespelare som Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth, Amanda Seyfried och Stellan Skarsgård.