platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
safety & Security
Säkerhetsfokus
på Möten & Events i Göteborg 10-11 oktober.
mötesstaden växer
Första kvartalet ökade USA och Kina
stort i Göteborgs gästnätter.
möten förädlar kunskap
Tillit
lockade tusentals besökare till Vetenskapsfestivalen.
möten skapar utveckling
Göteborg imponerar
på världsledande organisation för mötesarrangörer.
Framtid
Inlandsbanan
kan rustas genom miljardinvestering.
omvärldsanalys
Scandic – en attraktiv arbetsgivare
Högst rankad bland 50 aktörer i branschen.
massor skapar möten
Fredrik Reinfeldt
talar på Empack på Kistamässan
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
RSS
rss_icon
Länkar
Scandic bäst i branschen på hållbarhet för femte året i rad
Igår kväll korades de mest hållbara varumärkena i Sustainable Brand Index 2015 och Scandic utsågs till bäst i hotellbranschen i Sverige. Sustainable Brand Index är en årlig varumärkesundersökning som genomförs på de största varumärkena i Norden och Scandic har toppat listan sedan studien genomfördes för första gången.

– Det är oerhört roligt att vårt arbete uppmärksammas. Att vi tar hem priset för femte året i rad visar att vi inte lutar oss tillbaka och är nöjda utan hela tiden arbetar för att bli bättre, säger Inger Mattsson, hållbarhetschef på Scandic.

Scandic har arbetat strukturerat med hållbarhet sedan 1993 och driver idag branschens ledande hållbarhetsprogram. Det innebär att sunda miljömässiga, ekonomiska och sociala aspekter genomsyrar besluten i den dagliga verksamheten.

– För Scandic är hållbarhet inte en separat fråga utan det är integrerat i allt vi gör. Vi fattar inte ett enda beslut utan att ha tittat på det ur ett hållbarhetsperspektiv och om det ligger i linje med våra värderingar. Det handlar om att göra goda affärer helt enkelt, säger Frank Fiskers, koncernchef och vd på Scandic.

Sustainable Brand Index bygger på ett riksrepresentativt urval av 9500 konsumenter som bedömt hur Sveriges 253 största varumärken presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande. Syftet med undersökningen är att synliggöra värdet av hållbart varumärkesbyggande.

Bilden: Inger Mattsson, Hållbarhetschef på Scandic.