platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
innovation skapar möten
Smart klädd
i 100 procent svenskt papper.
hotellnytt
Scandic Hotels
expanderar ytterligare i Köpenhamn.
affärer
Scan X Group
har köpt DMC Scandinavian Incentives.
RSS
rss_icon
Länkar
Nytt bemanningsföretag inom mötesindustrin
Det nya bemanningsföretaget First Class Service of Sweden startades i Stockholm oktober 2014. De erbjuder professionella och erfarna värdar, värdinnor och auktoriserade guider för möten inom mötesindustrin. En all inclusive-lösning där de rekryterar, levererar och fakturerar.

– Vår personal är omsorgsfullt utvald. De handplockas och förses med relevant information inför varje uppdrag för att kunna representera och överträffa kundens förväntningar på ett optimalt sätt. Samtlig medarbetare innehar en hög integritet och känsla för sekretess. Vi vill höja statusen för, och betona vikten av, att anlita professionella värdar och värdinnor, säger Anna Palmer och Charlotta Rejmer, grundare av företaget First Class Service of Sweden. Båda med egen gedigen erfarenhet från främst flyg- och besöksnäringen.

– Grundidén till att starta ett nischat bemanningsföretag, för mer kvalificerade och kompetenta värdar och värdinnor, fick jag redan år 2009 efter att de senaste åren själv ha haft uppdrag som värdinna på olika events och mässor. Det har dessvärre inte alltid varit så mycket fokus på kompetens, kvalitet och rätt dresscode gällande värd- och värdinneservicen, säger Anna Palmer.

– First Class Service of Sweden ska vara som ambassadörer för Sverige och då gäller det att upprätthålla en hög nivå på vår service. Vi har redan ett välmatat register med engagerad och kompetent personal, många med ett förflutet från flyg- och resebyråbranschen samt kompetent personal med guide- och turismutbildning i bagaget, säger Charlotta Rejmer.