platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Omvärldsanalys
Hotellbokningar utanför resepolicyn
är fortfarande ett problem.
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
RSS
rss_icon
Länkar
SAS utökar sin flight info tjänst
För att göra flygresan ännu enklare och hålla sina passagerare informerade om sin flygresa, kommer SAS med start den 8 december att automatiskt skicka ut SMS till alla passagerare med information om eventuella förseningar eller inställda flygningar. SMS Flight Info tjänsten är gratis för alla SAS kunder och sänds automatiskt ut till passagerare som har ett mobiltelefonnummer i sin bokning.

– SAS är idag ett av Europas punktligaste flygbolag, men vi arbetar kontinuerligt med att förbättra informationen som går ut till våra kunder i samband med en eventuell försening, säger Lena Rökaas, Vice President Product & Customer Services på SAS.

En utökad SMS-tjänst med ytterligare information om resan, till exempel gate information, kommer fortsatt att finnas tillgänglig för alla SAS EuroBonus kunder via en kostnadsfri prenumeration på SAS hemsida. Att registrera sig som EuroBonus kund är gratis.

– Fördelen med Flight Info tjänsten är att alla SAS kunder får den senaste informationen om just deras flyg direkt i sin mobiltelefon. Vi eftersträvar att vara världsledande inom mobila resetjänster och dagens höga kundnöjdhet visar att våra produkter är mycket uppskattade, säger Lena Rökaas.

SMS Flight Info tjänsten lanseras 8 december och sänds automatiskt ut till passagerare på SAS och Blue1 flygningar, med undantag för flygresor från Tyskland, Ryssland, Schweiz samt Dubai.