platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
på nytt uppdrag
Maria Sebnat Martin
ny projektledare för Sigtuna Litteraturfestival 2018.
RSS
rss_icon
Länkar
TUR startar resemässa i Stockholm
TUR, Skandinaviens ledande mötesplats för resor, turism och möten, öppnar en konsumentmässa i Stockholm.

– Önskemålen har funnits länge. Nu känner vi att tillfället är rätt, säger Farhad Kakavand, affärsansvarig för TUR.

Det blir en händelse av historiska mått när TUR, som hittills varit intimt förknippad med Göteborg, får premiär i Stockholm. Det sker på den centrala mötesanläggningen Stockholm Waterfront Congress Centre 26-27 september 2015.

Alltsedan TUR startade 1984, och snabbt växte till rese- och turistnäringens dominerande mötesplats, har det funnits ett stark önskan från utställare och partners om att göra ett liknande arrangemang i Stockholm.

– Nu har vi tillsammans med våra partners och utställare hittat både ett format och en lokal som passar behoven som vi har sett. Privatresandet ökar från år till år och nu vill vi erbjuda stockholmarna en riktigt bra resemässa, säger Farhad.

Nu väljer TUR att själva möta den efterfrågan som finns från resesugna konsumenter i Stockholm-Mälardalen.

– Vad vi gör i Stockholm är en renodlad konsumentmässa i mindre format. Lokalerna begränsar oss till 50-60 utställare, förklarar Farhad.

På utställarsidan räknar han med en blandning av länder, svenska destinationer, resebyråer, transportörer, hotell och aktivitetsarrangörer.

TUR-besökaren i Stockholm kan, precis som i Göteborg, ta del av en rad förmånliga deals på resor och hotellvistelser. Alltså erbjudanden i begränsat antal som presenteras på hemsidan, men som bara kan köpas på mässan.

De oerhört populära reseberättelserna, där kunniga föreläsare på ett inlevelsefullt sätt skildrar olika resmål, följer också med till Stockholm.

För utställarna görs ett enkelt koncept med färdiga montrar till förmånligt pris.

– Vi vet att intresset är stort. Förhoppningen är att många branschaktörer vill medverka. Vi ser det här som ett beta-test. Faller det väl ut, räknar vi med en årligen återkommande konsumentmässa i Stockholm.