platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
på nytt uppdrag
Maria Sebnat Martin
ny projektledare för Sigtuna Litteraturfestival 2018.
RSS
rss_icon
Länkar
Storslam för Xperience Group i European Best Event Awards
Tre guld, ett brons och det mest prisade byrånätverket. Det blev resultatet för Xperience Group när Europas bästa eventbyråer prisades i Sevilla förra veckan.

European Best Event Awards, som delades ut för nionde året i rad, består av bidrag från ett tjugotal europeiska länder och bedöms av en expertjury från världens ledande varumärken.

– Oavsett om det är lokalt eller världsomfattande försöker vi skapa varumärkesupplevelser värda att snackas om och det tycker jag att dessa prestigefyllda utmärkelser är ett bevis på att vi gör, säger Patrick Walldén, koncernchef för Xperience Group.

Den enskilt största vinnaren var A Loud Minority som med Nike Run Viking tog guld i kategorierna Best Channel Strategy och Best Integrated Event samt ett brons i Best Event of the Year.

Dessutom vann PS Communication en guldelefant för invigningen av jättefartyget Maersk Triple E, ett event på 12 000 kvadratmeter som lockade närmare en kvarts miljon besökare.

Evenemanget fick stort medialt genomslag och genererade i 300 nyhetsartiklar, tio tv-inslag samt omnämnande i flera medier som BBC, Wall Street Journal, Al Jazeera och Bloomberg.

Även 2013 vann Xperience Group guld i European Best Event Awards. Då med projektet Telia Studioplay från Melodifestivalen.

Xperience Group är ett nätverk av byråer som har ett gemensamt förhållningssätt till kommunikation: brand experience och de tror på att framgångsrika varumärken levererar starka upplevelser i alla möten oavsett kanal, format eller målgrupp.

Tidigare i år belönades nätverket med ett av de Gyllene Hjulen för projektet Scania Top Team.

Xperience Group är huvudägare i PS Communication, A Loud Minority, Brand Experience Scandinavia, Story Design Studio och People Partner.

Byrågruppen är en av Sveriges tio största med en samlad omsättning om cirka 300 mijoner kronor och har över 150 anställda.