platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
RSS
rss_icon
Länkar
Maritz lanserar globalt nätverk inom mötesindustrin

Maritz Travel Company, det vill säga Maritz Travel Meetings & Incentives och Experient, lanserar Maritz Global Meetings Network.

Det är ett världsomspännande nätverk av erfarna partners som förbättrar företagets förmåga att erbjuda omfattande regional kunskap, men också ökar möjligheteerna till lokala kulturella lösningar för kunderna.

Det stora partnernätverket ompositionerar Maritz Travel Company i mötesindustrin genom att flytta bort från en "tegel- och murbruksinställning” till internationella möten.

– Vi lever i en global ekonomi och möten växer idag snabbt och bortom alla geografiska gränser. Nätverket är lösningen för våra kunder som frågar efter alltmer förbättrade globala insikter, omvärldsanalys och betydligt mer fokus på relevanta regionala kunskaper, säger David Peckinpaugh, vd för Maritz Travel Company.

Nätverket byggs av några av företagets mest kända internationella chefer: Ben Goedegebuure, Eduardo Chaillo och Ping He.

– Nätverket är vårt uttryck för en effektiv och ändamålsenlig, kundfokuserad syn på hur vi löser våra kunders globala möten. Kunderna gynnas av skalbara internationella lösningar framförda med djup, regional kunskap från våra partners, säger Ben Goedegebuure, global chef inom Maritz för Europa, Mellanöstern och Afrika.

Nätverkets olika partners är bland andra professionella kongressarrangörer (PCOs), mötesplaneringsföretag och destination management companies (DMC).

Ben Goedegebuure säger att deras samarbetspartners har valts utifrån deras möteskapacitet och expertis samt förmåga att koppla reseföretagets kundprogram till sina respektive regioner eftersom de har likartade filosofier, etik och värderingar.

– Med hjälp av ett omfattande nätverk av landsexperter har vi skapat ett samarbete som ger oss ett fungerande kundprogram, säger Ben Goedegebuure. Våra utvalda partners kan hjälpa oss att skapa kulturellt lyhörda upplevelser genom att förstå kundernas behov och hur vi arbetar.

För närvarande arbetar Maritz med att identifiera partners i viktiga regioner där kundernas efterfrågan inom nätverket redan är hög, som exempelvis i Asien, Europa, Mellanöstern, Afrika och Latinamerika.

– I slutet av året lägger vi till fler partners som kan hjälpa oss att ytterligare utöka vår kapacitet i de regioner där våra kunder vill vara, säger David Peckinpaugh.