platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
if you build it they will come
Lund
bygger sin kongress- och kulturanläggning.
delad kunskap
Endast en fjärdedel
har kontakt med familjen när de är ute på en affärsresa.
+16 procent
​Svenska Möten
spår bra mötesår 2018.
mötesindustrinytt
Convenes Hosted Buyer-program
når nya rekord 2018.
Mat & Möten
Karlstad CCC
startar matprogrammet ”Någonting att äta”.
sustainability
Göteborg toppar världsranking
bland hållbara och innovativa städer.
e-Tourism
Spännande världskonferens i Jönköping
belyser framtidens turism.
nya kunskaper på väg
Världskongress ger nya affärer & insikter
- Adventure Travel World Summit till Sverige 2019.
mat och möten
Villa Sjötorp
återigen nominerade till Historic Hotel Gourmet Award.
EXPECT
Västerås först ut med virtuellt showroom
för att locka turister och nya företag.
RSS
rss_icon
Länkar
Sverigepremiär för Smart Meetings & Events

Tanken med Park Inn by Radissons nya möteskoncept Smart Meetings & Events är att erbjuda effektiva och flexibla möten med smarta lösningar och rätt service så att gästerna kan fokusera på själva mötet.

Möteskonceptet beskrivs med tre ord: Connection, Choice och Community. Connection innebär att gästerna är gratisuppkopplade på alla hotell och att varje arrangerat möte resulterar i poäng i det globala lojalitetsprogrammet som är speciellt framtaget för mötes- och evenemangsplanerare. Den som bokar ett möte tjänar belöningar i form av bland annat hotellnätter eller flygmil.

Johanna Wessman Fresnel är Director of Global Sales Sweden för Rezidor Hotel Group:

– Vi vill att våra gäster ska kunna fokusera på mötet, medan vi ser till att leverera alla tekniska lösningar och ge den service som krävs för ett lyckat arrangemang. Det inkluderar allt från lokalens inredning och teknik till vilken mat som serveras, säger hon.

Choice står dels för koncernens världsomfattande nätverk av hotell, dels för det stora utbud av olika paketlösningar samt för den näringsriktiga menyn.

Community symboliserar bolagets hållbarhetsarbete. Ansvarsfullt företagande är en av grundstenarna för i företaget och ambitionen är alltid att arrangera lokala och gröna möten.

I Sverige finns servicekonceptet än så länge bara i Stockholm, men i övriga världen implementeras det just nu på samtliga hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Inom kort planeras även en lansering i Amerika, Asien och Stillahavsområdet.