platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
safety & Security
Säkerhetsfokus
på Möten & Events i Göteborg 10-11 oktober.
mötesstaden växer
Första kvartalet ökade USA och Kina
stort i Göteborgs gästnätter.
möten förädlar kunskap
Tillit
lockade tusentals besökare till Vetenskapsfestivalen.
möten skapar utveckling
Göteborg imponerar
på världsledande organisation för mötesarrangörer.
Framtid
Inlandsbanan
kan rustas genom miljardinvestering.
omvärldsanalys
Scandic – en attraktiv arbetsgivare
Högst rankad bland 50 aktörer i branschen.
massor skapar möten
Fredrik Reinfeldt
talar på Empack på Kistamässan
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
RSS
rss_icon
Länkar
Sverigepremiär för Smart Meetings & Events

Tanken med Park Inn by Radissons nya möteskoncept Smart Meetings & Events är att erbjuda effektiva och flexibla möten med smarta lösningar och rätt service så att gästerna kan fokusera på själva mötet.

Möteskonceptet beskrivs med tre ord: Connection, Choice och Community. Connection innebär att gästerna är gratisuppkopplade på alla hotell och att varje arrangerat möte resulterar i poäng i det globala lojalitetsprogrammet som är speciellt framtaget för mötes- och evenemangsplanerare. Den som bokar ett möte tjänar belöningar i form av bland annat hotellnätter eller flygmil.

Johanna Wessman Fresnel är Director of Global Sales Sweden för Rezidor Hotel Group:

– Vi vill att våra gäster ska kunna fokusera på mötet, medan vi ser till att leverera alla tekniska lösningar och ge den service som krävs för ett lyckat arrangemang. Det inkluderar allt från lokalens inredning och teknik till vilken mat som serveras, säger hon.

Choice står dels för koncernens världsomfattande nätverk av hotell, dels för det stora utbud av olika paketlösningar samt för den näringsriktiga menyn.

Community symboliserar bolagets hållbarhetsarbete. Ansvarsfullt företagande är en av grundstenarna för i företaget och ambitionen är alltid att arrangera lokala och gröna möten.

I Sverige finns servicekonceptet än så länge bara i Stockholm, men i övriga världen implementeras det just nu på samtliga hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Inom kort planeras även en lansering i Amerika, Asien och Stillahavsområdet.