platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
Nytt uppdrag: Second opinion
Janne Björge
lämnar Nine Yards efter 14 år.
hotellnytt
Scandicfamiljen växer
– nu öppnar Scandic Prince Philip.
på nytt uppdrag
Anders Leijon
blir sälj- och marknadschef på Kolmården.
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
RSS
rss_icon
Länkar
Göran af Klercker tar över ordförandeskapet för Nine Yards

Brand Experience-byrån Nine Yards växer och lägger till ytterligare erfarenhet och kompetens till leden när Göran af Klercker tar plats som ordförande i företagets styrelse.

Han kommer närmast från tjänsten som koncernchef i Aegis Media Sverige och har tidigare bland annat varit vd för TV3.

– Dagens kunder har nya sätt att interagera med varumärken vilket gör att varumärkesarbetet går starkt mot att lyfta fram upplevelserna, det varumärken gör snarare än bara vad de påstår, säger Göran af Klercker.

Enligt honom är Brand Experience en stor del av morgondagens varumärkesbyggande och han konstaterar Nine Yards har varit i framkant vad gäller det arbetet.

Göran af Klercker har varit kund till byrån och känner till företaget väl.

–  Det finns en stark vilja att leverera som genomsyrar allt som görs. Inledningsvis hoppas jag att få vara med som bollplank och komplettera med nya perspektiv från min erfarenhet från andra verksamheter.

Vid sidan av Göran af Klercker tar även Malin Andersson, tidigare Business Controller för byrån, plats i styrelsen.

Janne Björge, vd, säger att de just nu märker av en enorm efterfrågan på content marketing och brand experience-kommunikation.

– Nu stärker vi byrån på bästa tänkbara sätt och tillför kompetens inför byråns tillväxtplaner, säger han.

Företaget har idag 45 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och arbetar med kunder som Carlsberg, Volkswagen, XL Bygg och Orio.