platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
event skapar möten
Karlstad CCC
storsatsar på mat och dryck.
hållbarhet
Meetx
har miljödiplomerat ECOC Conference 2017.
Varde ljus
Ljusevangelisten Svante Pettersson
talar på Light & Design.
events skapar möten
Halmstad
står värd för Jazzfesten 2018.
på nytt uppdrag
David Bergling
ny vd på designhotellet Nordic Light.
mässor skapar möten
Scandinavian Expo
öppnar vid Arlanda 2019/2020.
På nytt uppdrag
Joakim Lempiäinen
ny hotelldirektör på Scandic Lugnet Falun och Scandic Borlänge.
innovation skapar möten
Smart klädd
i 100 procent svenskt papper.
hotellnytt
Scandic Hotels
expanderar ytterligare i Köpenhamn.
affärer
Scan X Group
har köpt DMC Scandinavian Incentives.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan hämtar ny pressansvarig på Live Nation

Den 11 augusti börjar Catarina Oscarsson sitt nya jobb som pressansvarig för Stockholmsmässan i Älvsjö. Hon kommer närmast från tjänsten som PR och Marketing Manager för Live Nation, landets största arrangör av konserter och evenemang.

Varje år passerar ungefär 7 000 skrivande, fotograferande och filmande journalister genom dörrarna till Stockholmsmässan.

Förutom Norden kommer mediarepresentanterna från Storbritannien, Italien, Tyskland och ett trettiotal andra länder. Deras uppdrag är att besöka någon av de 70-80 mässor eller hundratals kongresser, konferenser och andra event som genomförs på mässan.

Som pressansvarig ser man till att alla journalister får bra underlag, tydlig information och tips på lämpliga vinklar och intervjuobjekt, men också kaffe, mackor, uppkoppling till datorn och en arbetsplats att dra sig undan till.

Som PR & Marketing Manager för Live Nation har Catarina Oscarsson arbetat med press, PR och marknadsföring av konserter, turnéer och evenemang för såväl svenska som utländska artister och turnéer.

– Det finns många likheter med verksamheten hos Live Nation så jag har mycket att tillföra och mycket att lära, säger Catarina Oscarsson.