platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
kongresser förädlar kunskap
Halmstad årets klättrare
på svenska kongresslistan.
safety & Security
Säkerhetsfokus
på Möten & Events i Göteborg 10-11 oktober.
mötesstaden växer
Första kvartalet ökade USA och Kina
stort i Göteborgs gästnätter.
möten förädlar kunskap
Tillit
lockade tusentals besökare till Vetenskapsfestivalen.
möten skapar utveckling
Göteborg imponerar
på världsledande organisation för mötesarrangörer.
Framtid
Inlandsbanan
kan rustas genom miljardinvestering.
omvärldsanalys
Scandic – en attraktiv arbetsgivare
Högst rankad bland 50 aktörer i branschen.
massor skapar möten
Fredrik Reinfeldt
talar på Empack på Kistamässan
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholmsmässan hämtar ny pressansvarig på Live Nation

Den 11 augusti börjar Catarina Oscarsson sitt nya jobb som pressansvarig för Stockholmsmässan i Älvsjö. Hon kommer närmast från tjänsten som PR och Marketing Manager för Live Nation, landets största arrangör av konserter och evenemang.

Varje år passerar ungefär 7 000 skrivande, fotograferande och filmande journalister genom dörrarna till Stockholmsmässan.

Förutom Norden kommer mediarepresentanterna från Storbritannien, Italien, Tyskland och ett trettiotal andra länder. Deras uppdrag är att besöka någon av de 70-80 mässor eller hundratals kongresser, konferenser och andra event som genomförs på mässan.

Som pressansvarig ser man till att alla journalister får bra underlag, tydlig information och tips på lämpliga vinklar och intervjuobjekt, men också kaffe, mackor, uppkoppling till datorn och en arbetsplats att dra sig undan till.

Som PR & Marketing Manager för Live Nation har Catarina Oscarsson arbetat med press, PR och marknadsföring av konserter, turnéer och evenemang för såväl svenska som utländska artister och turnéer.

– Det finns många likheter med verksamheten hos Live Nation så jag har mycket att tillföra och mycket att lära, säger Catarina Oscarsson.