platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
RSS
rss_icon
Länkar
Köpenhamns nya multiarena namnges efter bryggeri

Royal Arena blir namnet på Köpenhamns nya multiarena i Örestad efter ett sponsoravtal med danska Royal Unibrew som bland annat har ölmärket Faxe i sortimentet, uppger News Øresund i sitt nyhetsbrev.

Bygget av Köpenhamns nya sport- och musikarena är igång. 2016 ska den vara klar och den uppförs i utkanten av Köpenhamn, i området Ørestads sydliga del. Namnet Royal Arena kommer från ett sponsoravtal mellan driftsföretaget bakom arenan, Danish Venue Enterprise, och det danska bryggeriet Royal Unibrew.

I avtalet ingår, utöver rättigheterna till arenans namn, även ett samarbete kring barer, utskänkningsplatser och lounger.

Multiarenan beräknas rymma 15 000 gäster vid konserter och omkring 12 500 åskådare vid sportevenemang. Förväntningarna ligger på omkring 60-80 arrangemang i arenan varje år. Arenan byggs av företaget CPHX P/S som ägs gemensamt av Köpenhamns Kommun och Realdania. (News Øresund)

 

Illustration: CPHX P/S