platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
flygindustrin
Finnair
utnämnd till norra Europas bästa flygbolag.
hållbarhet skapar möten
No Limit, i Borås
världens första miljödiplomerade street art-festival.
hotellnytt
Scandic öppnar hotell
i Helsingfors järnvägsstation.
hotellnytt
Nordic Choice Hotels
vinner prestigeprojekt i Mölndal.
mat och möten
Guld till Victor Magdeburg
på Högberga Gård.
hållbarhet i fokus
Quality Hotel Globe
satsar på solenergi.
skapar mötesstrategi
Malmö högskola och Malmö stad i samarbete
för att stärka Malmö som mötesdestination.
omvärldsanalys
Mässor & kongresser
bidrar med stora ekonomiska värden till besöksnäringen.
Nyetablering
Pocket by Pontus i Arenastaden
öppnar i mitten av augusti .
RSS
rss_icon
Länkar
Orio väljer Nine Yards
I januari lanserades Orio, det nya namnet för den globala reservdelsleverantören som tidigare gått under namnet Saab Automobile Parts. Namnbytet är en del av en förflyttning som innebär att Orio erbjuder marknaden reservdelar och service- och logistiktjänster för andra modeller vid sidan av Saab.

I samband med lanseringen gjorde Orio valet att arbeta med brand experience-byrån Nine Yards i Göteborg. Byrån har det övergripande ansvaret för Orios interna och externa varumärkes- och varumärkeskommunikation.

– Nine Yards erbjuder en helhetslösning som underlättar vårt arbete vad gäller det externa arbetet med positionering och kommunikation till våra kunder och partners, vid sidan av det pågående interna utvecklingsarbetet, säger Johan Ran, Global Marketing Manager för Orio.

Daniel Eriksson är kundansvarig projektledare för Nine Yards. Han ser riktigt bra möjligheter att utnyttja alla de kompetenser som finns inom byrån.

– Orios verksamhet innebär en riktigt spännande utmaning, kanske främst eftersom de är ensamma inom sitt affärsområde och erbjuder hela värdekedjan, från det bakomliggande ingenjörskunnandet till faktiska leveranser till kunder via utmärkt logistik, säger han.

 

Övre raden från vänster:

Jörgen Svedberg SVP, Fredrik van det Lee copy, Daniel da Silva CD, Daniel Eriksson, kundansvarig projektledare. Nedre raden från vänster: Johan Jansson AD, Peter Lundell original, Henrietta Sterner produktionsledare design, Adam Rehal webb, Daniel Andersson Content Manager.