platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
RSS
rss_icon
Länkar
Ny vin- och delikatessmässa 2015 i Göteborg

I mars nästa år öppnar den konsumentbaserade mässan Göteborg Vin & Deli för första gången. Förhoppningen är att ett 80-tal utställare finns på plats den 20-21 mars. Fokus ligger på att lyfta fram kvalitativa dryckes- och delikatessprodukter.

Mässan går parallellt med TUR med över 30 000 besökare på fyra dagar. Förhoppningen är att mässan ska bli årligen återkommande.

Enligt Tommy von Brömsen, Business Manager för Svenska Mässan, är förhoppningen att den nya mötesplatsen möter det ökande intresset att fler människor vill lära sig mer om drycker och delikatesser.

– Göteborg Vin & Deli är ett arrangemang som går i linje med våra satsningar inom nya spännande koncept. Mässorna kompletterar varandra bra och tanken är att besökarna kan gå på båda arrangemangen,

Den nya mässan arrangeras av Wong Måltid & Marknad tillsammans med Svenska Mässan.

 

Bilden: iStockPhoto