platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
RSS
rss_icon
Länkar
SF Bio Konferens & Event lanserar Mötesskolan
Varje vardag under nio veckor släpps ett nytt avsnitt av Mötesskolan med tips och fakta illustrerat med exempel från verkligheten och levererat gratis som ett blogginlägg i ett format man kan tillgodogöra sig på max tio minuter. För SF Bio Konferens & Event är målet med satsningen att bli bäst på möten i citylägen.

– Genom Mötesskolan vill vi hjälpa våra kunder hur de kan planera, genomföra och följa upp sina möten så att de får ut största möjliga effekt av sina arrangemang, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdeschef för SF Bio Konferens & Event.

Mötesskolan är uppdelad i fyra områden: Innan planering, designa mötet, planera mötet och genomföra mötet. Varje område innehåller ett tiotal avsnitt.

Det första avsnittet publicerades i mitten av februari och drygt halva Mötesskolan är publicerad i bloggen motesskolan.tumblr.com.

Konferens & Event är med sina drygt 30 000 fåtöljer i 243 salonger centralt på 16 orter en av landets största kedjor av mötes- och eventanläggningar.

– Vi har märkt att många kunder inte är så vana vid att skapa möten, säger Patrik Dyrendahl. Kanske ordnar man inte event så ofta eller så har man ingen erfarenhet att falla tillbaka på.

Mötesskolan produceras i samarbete med mötesbyrån Herr Omar, som hjälper mötesleverantörer att förbättra de upplevelser man erbjuder och kunder att planera och genomföra möten som gör skillnad.

– Utifrån min vardag, där jag de senaste åren arrangerat möten och event för uppdragsgivare som Utrikesdepartementet och TED x Stockholm, har jag fått erfarenhet av hur man skapar lyckade möten. Nu får jag chansen att dela med mig av de kunskaperna till andra, säger Jörgen Dyssvold som skriver Mötesskolan och driver mötesbyrån.

Efter de nio veckorna kommer Mötesskolan även i bokform.

Bilden: Jörgen Dyssvold, fotograf: Sara Appelgren.