platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
mötesstaden växer
Första kvartalet ökade USA och Kina
stort i Göteborgs gästnätter.
möten förädlar kunskap
Tillit
lockade tusentals besökare till Vetenskapsfestivalen.
möten skapar utveckling
Göteborg imponerar
på världsledande organisation för mötesarrangörer.
Framtid
Inlandsbanan
kan rustas genom miljardinvestering.
omvärldsanalys
Scandic – en attraktiv arbetsgivare
Högst rankad bland 50 aktörer i branschen.
massor skapar möten
Fredrik Reinfeldt
talar på Empack på Kistamässan
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
RSS
rss_icon
Länkar
Bokningsbolaget har nöjdast kunder

Svensk Konferens- och Mötesbarometer är en årlig undersökning som genomförs analysföretaget Resegeometri Nordic i samarbete med Quick Search Sweden.

I den oberoende mätningen bedömer över ettusen konferensinköpare på svenska företag de största mötesaktörerna utifrån bland annat Net Promoter Score, NPS.

Det är ett rekommendationsindex som bygger på frågan "Skulle du rekommendera följande bokningsbolag/konferensarrangörer till en kollega eller vän?” Svarsskalan går från noll till tio, där noll innebär inte alls sannolikt och tio innebär högst sannolikt.

Undersökningen, som genomfördes i slutet av förra året, visar att Bokningsbolaget under det senaste året har lyckats överträffa kundens förväntningar ordentligt.

NPS-värdena har ökat från fem till 28, vilket gör att bolaget hamnar i topp som den aktör i kategorin bokningsbolag/förmedlare/arrangör som har marknadens mest nöjda kunder.

Bokningsbolaget får även högst ranking när kunden får bedöma de tre kvalitetsområden som har högst betydelse för deras val. Företaget hamnar på första plats när det gäller "Serviceorientering och konferensutbud", och är tvåa på kvalitetsområdet "Värde för pengarna".