platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
design skapar möten
Arne Jacobsens
världsberömda designhotell förnyas.
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
RSS
rss_icon
Länkar
World PCO Alliance ökar användandet av sociala medier

WPCOA har tillsammans med online- och digitalkonsultföretaget Seismonaut utvecklat nya standarder för användning av sociala medier i samband med kongresser. Initierat av sin danska partner ska projektet utvecklas inom hela alliansen.

– Det räcker inte längre med att ha ett Facebook- eller Twitter-konto för kongresser. Det är viktigt att titta på helheten och skapa en mediestrategi online med uppsatta mål för målgrupper och mätning av resultat, säger Per Ankaer, dansk president för WPCOA.

– Idag är det av stor vikt att skapa en sammanhållen digital närvaro för en kongress. Syftet är att säkerställa en optimal marknadsmix och ett enkelt uppsökande via alla relevanta digitala plattformar, för att ge stöd,  förbättra tillgången till information för alla berörda parter, men också för att skicka ut nyheter, skapa nätverk och att dela kunskap före, under och efter kongressen.