platsannonser
Konferenssamordnare
till Citykonferensen/Ingenjörshuset.
Helsingborg Convention & Event Bureau
söker en Destinationssäljare.
Vi söker projektassistent
till MKONs team i Malmö!
Local Sales Executive/Manager
at Generator in Stockholm.
nyheter
hållbarhet i fokus
Clarions nya miljösatsning en succé
- lägre förbrukning och en miljon kronor till UNICEF.
stora möten
Borås tar emot 300
deltagare från Sveriges kart- och mätkompetens.
möten förädlar och utvecklar kunskap
Malmö stad nobbade stor IT-konferens
– kunde inte se nyttan.
mat och möten
Stockholmsmässan
arrangerar matfestival i Kungsträdgården.
hotell
Tillväxt på Arlanda
får hotellprojekt att växa.
kunskapsutveckling
Södertälje Science Park
tar initiativ till Science Week.
omvärldsanalys
Stockholm klättrar
som internationell mötesstad.
statistik
Uppsala passerade Göteborg
i ICCA-statistiken.
möten utvecklar kunskap
10 000 kunder
ska inspireras till bättre möten. Scandic lanserar nytt möteskoncept.
på nytt uppdrag
Maria Sebnat Martin
ny projektledare för Sigtuna Litteraturfestival 2018.
RSS
rss_icon
Länkar
Creative Meetings ny partner till Guldnyckeln
Guldnyckeln, landets största arrangemang inom direkt och interaktiv marknadsföring, har fått en ny eventpartner. I och med starten av förberedelserna av Guldnyckeln 2014 tar Creative Meetings över ansvaret för arrangemanget.

Sedan över 30 år tillbaka arrangerar SWEDMA, branschorganisationen för direkt och interaktiv marknadsföring, årligen den stora kunskaps- och inspirationsdagen, som också inrymmer Sveriges största tävling i resultatorienterad marknadsföring.

– Nittiotvå procent av besökarna vid årets Guldnyckelupplaga gav eventet ett helhetsbetyg på 4–6 på en sexgradig skala, så vi har ett väldigt uppskattat grundkoncept, säger Kristin Bernhardsson, projektledare för Guldnyckeln.

Som ett led i utvecklingen av heldagsarrangemanget siktar Guldnyckeln på ökad dialog och interaktivitet med publiken. Ett delvis nytt upplägg för prisutdelningen ska tas fram, där tanken bland annat är att öka uppmärksamheten på pristagarna under galakvällen.

– Vi kastar oss in i det här samarbetet med stort engagemang och mycket lust, säger Peter Winitsky, vd för Creative Meetings. 

Creative Meetings är specialiserade på B2B-events och har flera gånger vunnit utmärkelser i Gyllene Hjulet. Företaget grundades år 1999 och finns idag representerade i Stockholm och Malmö.

Guldnyckeln äger rum på Globen i Stockholm den 20 mars nästa år.

 

Bilden: Kristin Bernhardsson, projektledare för Guldnyckeln och Peter Winitsky, vd för Creative Meetings. Bilden är ett montage.