platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Omvärldsanalys
Hotellbokningar utanför resepolicyn
är fortfarande ett problem.
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
RSS
rss_icon
Länkar
Ulrika Liss-Daniels är ny Director of Fairs på Svenska Mässan
Ulrika Liss-Daniels, har utsetts till Director of Fairs på Svenska Mässan i Göteborg. Uppdraget innebär att hon får ansvaret för flertalet av koncernens egenproducerade mässor.

Som Director of Fairs blir Ulrika Liss-Daniels ansvarig för den övervägande delen av Svenska Mässans mässverksamhet, med totalt ett 40-tal mässvarumärken. Den andra delen är de mässor som drivs inom Bok & Bibliotek, med Anna Falck som vd.

– Jag är övertygad om att Ulrika är rätt person för jobbet. Hon har en bred kompetens och erfarenhet från medieföretag och en bevisad förmåga att driva utvecklings- och förändringsarbeten, säger Carin Kindbom, vd och koncernchef Svenska Mässan.

Ulrika Liss-Daniels, som tillträder sitt nya jobb den 8 oktober, har lång erfarenhet inom kommunikation/PR-branschen. Hon kommer närmast från Nilson Group, där hon varit marketing manager för varumärken som Din Sko, Skopunkten och Ecco.

Tidigare har hon bland annat varit vd för Valentin & Byhr och vice vd Jerlov Kommunikation. Hon har också hunnit med ett par år som projektledare på Svenskt Näringsliv.

Blandade erfarenheter och ett stort kontaktnät är det hon tar med sig till sitt nya jobb.

– Jag tror och hoppas att det ska vara till god hjälp. På mässan kommer jag ju att jobba inom många branscher och fokusområden, säger Ulrika Liss-Daniels.

Hon har en stark tro på mässan som medium, även i framtiden.

– Ingenting kan ersätta mötet mellan människor! Mycket handlar om att tänka innovativt, till exempel att kombinera det personliga mötet med modern teknik för att skapa konkurrenskraftiga mervärden inom olika branscher.