platsannonser
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Swedish Lapland
Skellefteå Airport
får pris som Årets Möjliggörare.
på nytt uppdrag
Stellan Eriksson
ny ekonomichef på MCI.
företagsutveckling
Bra Mässor
köper del i Oxbridge Live Media.
föreningar som utvecklar världen
Göteborg
värd för Associations World Congress 2019.
På nytt uppdrag
Siri Wikander
blir ny Director of People Growth på Scandic Hotels.
Awards
Vinstregnet
över Brunkebergstorg fortsätter.
utvecklande möten
Mjukvarukonferensen STEW
kommer till Malmö 2018.
Grönaste staden
Bygget av Växjös nya stads- och stationshus
beräknas starta april 2018.
nordiska smaker
Finnair inleder samarbete med
Tommy Myllymäki.
Långtidshotell
Forenom
blir Airbnbs största partner inom affärsresor i Norden.
RSS
rss_icon
Länkar
Stockholm lanserar ny sajt för besökare

Idag den 4 juli 2013, mitt i högsäsong, lanserar Stockholm Visitors Board ny version av Visitstockholm.com – Stockholms officiella besöksguide. Den nya sajten är så kallat responsiv, vilket innebär att den ska ge en bra användarupplevelse oavsett om besökaren surfar via en smart telefon, webb eller surfplatta.

Den nya sajten, beta.visitstockholm.com, lyfter fram Stockholm som en mångfacetterad stad, som ska inspirera till besök och guida besökare på plats i staden.

– Stockholm är en av världens mest innovativa städer, säger Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board. Vi vill ge dem en förstklassig upplevelse och det gör vi med den här sajten.  Med ny design, innovativt gränssnitt och ett koncept som bygger på en kraftfull sökmotor i botten, vill vi inspirera fler att utforska Stockholm.

– På www.visitstockholm.com har vi sett en kraftig ökning av mobila användare det senaste året. I juni 2013 kom 30 procent av sajtens besök från smarta telefon och surfplattor. Det är mer än en fördubbling i jämförelse med samma period föregående år.

Den nya beta.visitstockholm.com är på engelska och kommer till en början att leva parallellt med www.visitstockholm.com, som finns tillgänglig på åtta språk.

Beta.visitstockholm.com ger oss möjlighet att optimera och förbättra webbplatsen kontinuerligt och vara lyhörda för besökarnas synpunkter, säger Peter Lindqvist, vd Stockholm Visitors Board.

Under hösten fortsätter utvecklingen av den nya sajten. Beta.visitstockholm.com har utvecklats i samarbete med den digitala byrån Creuna.

– 2012 hade Stockholm 10,8 miljoner kommersiella gästnätter, varav 3,6 miljoner under sommarmånaderna juni-augusti, säger Peter Lindqvist. De senaste tio åren har antalet gästnätter fördubblats och vårt mål är att nå 15 miljoner gästnätter till år 2020.