platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Omvärldsanalys
Hotellbokningar utanför resepolicyn
är fortfarande ett problem.
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
RSS
rss_icon
Länkar
Mercure Hotel partner med seglings-VM
Hotellkedjan satsar på att nå nya gäster i seglingspubliken genom att gå in som partner till två av sommarens stora seglingstävlingar. Dels i den pågående Volkswagen X-35 Cup, dels i X-35 VM i Malmö i slutet av augusti.

– Vi seglare är ett resande folk och eftersom vi inte bor i tävlingsbåtarna behöver vi ha bra hotell, säger Klabbe Nylöf, arrangör för de båda tävlingarna.

Många svenskar är inbitna seglare och intresset för kappsegling ökar stadigt. Volkswagen X-35 Cup började i maj och har två deltävlingar kvar före finalen i Stockholm i september. VM i klassen X-35 arrangeras i år för första gången i Sverige den 27 augusti-1 september.

I Volkswagen X-35 Cup är Mercure sponsor till Volkswagens egna team, och förser team och funktionärer med hotellrum under säsongen. Inför VM i X-35 är hotellkedjan närvarande med exponeringsmaterial i hamnen och tävlingsteamen checkar in på Malmöhotellet, där mottagningar och evenemang i samband med VM genomförs.

– Segling är en av de största sporterna i Sverige och självklart vill vi vara en partner till de här publika evenemangen, säger Malin Widmarc-Nilsson, försäljnings- och marknadschef för Norse Hotels som driver Mercure i Sverige.