platsannonser
Projektledare
till Scanworld Conference & Events.
Akademikonferens
söker Projektkoordinator till kontoret i Solna.
nyheter
Omvärldsanalys
Hotellbokningar utanför resepolicyn
är fortfarande ett problem.
nytt uppdrag
Umeå Congress
tecknar nytt ramavtal med Linköpings Universitet och anställer.

Yasuragi
lanserar nya TV-fria rum.
omvärldsanalys
Internetstiftelsen investerar en miljon kronor
i mötesplatsen Foo Café.

Thomas Engelhart
lämnar Scandic Hotels.
Omvärldsanalys
Minnesota hjälper KTH Campus att fylla 100 år
100 talare, 50 timmar nonstop!
resehandling i förvandling
Resia förvandlar resebyrån till studio
Resia Travel Studio finns i Kungsbacka.
flygindustrin
Flygresorna i världen
ökade med sju procent under 2016.
hotellnytt
HKC Hotels väljer Best Western
för sin storsatsning i Göteborg.
New Nordics by SAS
SAS utökar menyn i SAS Go
med fokus på resenärers livsstil och kostbehov.
RSS
rss_icon
Länkar
Samarbete mellan tre aktörer i mötesindustrin

Kundevenemang på 16 orter runt om i landet med besök på olika anläggningar. Det bjuder SF Bio Konferens & Event, Elite Hotels och mötesarrangören Bokningsbolaget på i en gemensam satsning.

Syftet är att visa upp de möjligheter till möten och konferenser som arrangörerna erbjuder. Fördelen för kunderna är att de får möta tre aktörer vid ett och samma tillfälle.

– Samarbetet ser jag en framgångsfaktor på en hårt konkurrensutsatt marknad som vår. Det hjälper oss att öka kundens kännedom om vår verksamhet och tillsammans kan vi tillföra marknaden ett nytt alternativ, säger Patrik Dyrendahl, affärsområdesansvarig för SF Bio Konferens och Event.

– Elite Hotels arbetar fokuserat med att nå ut bredare med vårt möteserbjudande och ser fördelar med att göra det i samverkan med andra professionella aktörer. Med kundträffar erbjuder vi ett effektivt upplägg för befintliga och blivande möteskunder, säger Karin Krook, marknads- och försäljningschef för Elite Hotels of Sweden.

– En road show är ett perfekt event när man som vi har kunder i hela Sverige. Vi har alltid satt relationen till kunden högt och det här är ett lika effektivt som roligt sätt att stärka den, säger Anette Blomstrand, chef för Konferens Sverige i Bokningsbolaget.